החינוכית לקבוצת משולם לוינשטיין: הסירו את הקמפיין

בפרסומת של חברת הבנייה נעשה שימוש במותג התוכנית "Here we are", והחינוכית טוענת כי הדבר נעשה ללא אישור ■ משולם לוינשטיין: הסדרנו את הנושא מול אקו"ם

הסדרה המיתולוגית ללימוד אנגלית, "Here we are" שבה לעורר גלים - 40 שנה אחרי ששודרה לראשונה. הטלוויזיה החינוכית, שהפיקה את התוכנית בכיכובה של מיס קפלן ומר גולן, דורשת להוריד לאלתר מהמסך קמפיין פרסום של קבוצת משולם לוינשטיין בו נעשה שימוש בשיר הנושא של התוכנית, כשדיירי השכונה המקודמת בפרסומת מדמים את קטע הפתיחה הזכור לדורות של צופים שגדלו על ברכיה.

את הפרסומת הפיקה חברת ענבל כהן - TVEX באמצעות משרד הפרסום הילה ושות'.

"איש לא בא בדברים עם החינוכית באשר לקבלת אישור שימוש למסחור התוכנית, אשר הופקה מכספי ציבור רבים ובמאמץ ויצירתיות ושודרה במשך שנים רבות", כתב היועץ המשפטי של החינוכית לרשות השנייה, והוסיף כי בימים אלה בכוונת החינוכית לחדש את הפקת הסדרה. "נדגיש כי מדובר בנזק תדמיתי וכלכלי חמור מאוד לגוף שהינו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ולמותג ציבורי שנבנה במשך שנים רבות. נבקשכם להורות באופן מיידי על הפסקת שידור הקמפיין של החברה".

ל"גלובס" נודע כי החברה השקיעה עשרות אלפי שקלים ברכישת הזכויות לשיר - 50 אלף שקל לפני מע"מ לחברת אקו"ם, ועוד 6,000 שקל לכותב המילים ויוצר הסדרה לו גולן - אולם ככל הנראה לא הסדירו את הזכויות לשימוש במותג מול החינוכית.

מקבוצת משולם לוינשטיין נמסר כי "לשם ביצוע הפרסומת פנתה החברה כבר בתחילת תהליך ההפקה ומבעוד מועד לאקו"ם לשם שימוש מסחרי בשיר 'Here we are'. חברת אקו"ם אישרה כי יוצרת השיר רשמה את זכויות היוצרים לשימוש בשיר לידיה של אקו"ם, ולפיכך שילמה קבוצת משולם לוינשטיין לאקו"ם את מלוא הסכום בגין זכויות השימוש המסחרי בשיר כפי שנדרשה. בנוסף, פנתה החברה למחבר השיר והסדירה נושא השימוש בשיר מולו כפי שנדרש.

"קבוצת משולם לוינשטיין הינה חברה ציבורית בעלת מוניטין רב בתחומה ופועלת בהתאם להוראות הדין, כפי שפעלה גם במקרה זה. לכן נדהמה הקבוצה לגלות את דרישות החינוכית להפסיק את הקמפיין באופן מיידי, ואנו לא רואים כל סיבה להפסקת קמפיין שאושר כדין".

מהחינוכית נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה חמור מאד ובנטילת נכסי צאן ברזל של מדינת ישראל מבלי קבלת רשות מתאימה. החינוכית דורשת מהרשות השנייה להפעיל את סמכותה ולהוריד את הפרסומת".