הממשל האמריקאי טען: פוטין לוקה בהפרעת אספרגר

דוח מיוחד של מחלקת המחקר של הפנטגון משנת 2008 העלה כי הנשיא הרוסי לוקה ב"הפרעה אוטיסטית שמשפיעה על קבלת כל ההחלטות שלו" ■ על פי טענת החוקרים, ההתפתחות הנוירולוגית שלו נפגמה כבר בהיותו פעוט

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

הממשל האמריקני ממשיך לשלוח חיצי עלבון לעבר מנהיגים שונים בעולם: האם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סובל מתסמונת אספרגר? כך לפחות עולה ממחקר שנערך במחלקת המחקר של הפנטגון, הטוען כי הנשיא הרוסי לוקה בהפרעה אוטיסטית שמשפיעה על כל החלטותיו.

הדוח, שחובר עוד בשנת 2008 ופורסם לאחרונה בעיתון האמריקני "USA TODAY", מתבסס על בחינה של דפוסי התנועה של פוטין. בדוח שצפוי לעורר מחלוקת נקבע כי "נשיא רוסיה סובל מחריגות נוירולוגית".

עוד נטען כי "ההתפתחות הנוירולוגית של פוטין נקטעה באופן משמעותי עוד כשהיה בחיתוליו". הדוח חובר על ידי מומחית לשפת גוף בחיל הים האמריקני, והוא נועד לסייע לצבא ארה"ב לתכנן אסטרטגיה צבאית לטווח ארוך, על רקע המתיחות ארוכת השנים בין המעצמות.

החוקרים שחיברו את הדוח ציינו כי הם אינם יכולים להוכיח את התאוריה שלהם על פוטין ותסמונת האספרגר, מאחר והם לא היו מסוגלים לבצע סריקת מוח של הנשיא הרוסי. עם זאת, הדוח מצטט מומחים לאוטיזם המגבים את הממצאים. בשלב זה לא ידוע האם המחקר יצא לפועל על ידי הפנטגון או פקידי ממשל.

אין זו הפעם הראשונה שבה בממשל האמריקני מאשימים מנהיגים זרים בהפרעות כאלה ואחרות. לפני מספר חודשים, בעוד אחד מרגעי המשבר בין וושינגטון לירושלים, צוטטו גורמים בכירים בבית הלבן ב"אטלנטיק" כשהם מטילים רפש על רה"מ נתניהו ומאשימים אותו בתסמונת דומה. הטענות הללו לא לוו בדוח מחקרי, אלא בדעה אישית ובעייתית שמחזיקים אותם בכירים.