סוסייטה ז'נרל: "שוקי המניות ייקרעו לגזרים"

האנליסט ה"דובי" של סוסייטה ז'נרל, אלברט אדווארדס, טוען כי למעשה ארה"ב כבר נמצאת בדפלציה, ומזהיר: "ההאטה הכלכלית הבאה תוכיח שוב שהבנקים המרכזיים ניפחו עוד בועה פיננסית ענקית ולא יציבה"

דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס
דובים דב ירידות בורסה / צלם: פוטוס טו גו , רויטרס

איום הדפלציה בארה"ב גדול מאשר בגוש האירו, ושוק המניות הולך להיקרע לגזרים בקרוב. כך מזהיר האנליסט ה"דובי" של סוסייטה ז'נרל, אלברט אדווארדס.

"החבל שעליו יושבת ארה"ב רופף בדיוק כמו בגוש האירו, אבל מסתירים את העובדה הזו", כתב היום (ה') אדווארדס במכתב למשקיעים.

לאחרונה, כידוע, נפלה הכלכלה של גוש האירו לדפלציה, חרף ההקלה המוניטרית הנהוגה מזה זמן לא מועט על ידי הבנק המרכזי של גוש האירו. זאת, לאחר שמדד המחירים לצרכן בגוש האירו ירד בינואר ב-0.6% בהשוואה לשנה שעברה. בארה"ב עלה המדד ב-0.8% בדצמבר, 12 חודשים אחורה, ומדובר בקריאה החלשה ביותר מאז אוקטובר 2009.

אולם, אדווארדס מציין כי אם שני המדדים, זה של גוש האירו וזה של ארה"ב, היו נמדדים באופן דומה, אזי המדד האמריקני כבר היה שווה לאירופאי. הוא מסביר כי המדד של ארה"ב שונה מפני שהוא נמדד באמצעות אינפלציה שנגזרת מעלויות הדיור כתוצאה משכירות, ולא ממחיר הדירות.

על רקע האזהרה הזו, אדווארדס טוען כי התשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים יגיעו לפחות מ-1% בשנתיים הקרובות. כמו כן, הוא מאמין כי המניות ירדו מתחת לרמות של 2009.

"אני עדיין משוכנע ששוקי המניות בעולם יקרעו לגזרים בהאטה הכלכלית הבאה, שתוכיח שוב שהבנקים המרכזיים ניפחו עוד בועה פיננסית ענקית ולא יציבה", הוא טוען. "השוק בטוח מדי שארה"ב נמצאת באביב של ההתאוששות הכלכלית שלה, בעוד שאני מאמין שאנחנו כנראה בסתיו".