האיש העשיר בסין משתלט על ענקית שיווק הספורט אינפרונט

חברת שיווק הזכויות, שצפויה להרוויח מאות מיליוני אירו מהמונדיאלים ב-2018 ו-2022 - תירכש על-ידי וואנג ג'יאנלין תמורת למעלה מ-900 מיליון אירו

איש העסקים הסיני וואנג ג'יאנליאן / צלם: רויטרס
איש העסקים הסיני וואנג ג'יאנליאן / צלם: רויטרס

בחודש שעבר האיש העשיר ביותר בסין, וואנג ג'יאנלין, עלה לכותרות לאחר שרכש 20% מהמניות של אלופת ספרד בכדורגל, אתלטיקו מדריד. כעת, איל הנדל"ן, הקניונים, המלונאות והבידור, שהונו מוערך בלמעלה מ-11 מיליארד אירו, צפוי להעמיק את אחיזתו בספורט העולמי באמצעות עסקה נוספת: יקנה את גוף שיווק זכויות הספורט הבינלאומי אינפרונט (Infront).

החברה שבסיסה בשווייץ מנוהלת על-ידי פיליפ בלאטר, אחיינו של נשיא פיפ"א ספ בלאטר. בין היתר, היא צפויה להרוויח מאות מיליוני אירו בגין תיווך מכירת זכויות השידור של שני המונדיאלים הבאים - רוסיה 2018 וקטאר 2022.

על-פי הדיווחים בסין ובאירופה, עסקת ההשתלטות של ג'יאנלין על אינפרונט צפויה להיות מושלמת השבוע, כאשר הטייקון ישלם, באמצעות חברת Dalian Wanda שבשליטתו - למעלה מ-900 מיליון אירו עבורה.

יש לציין כי בשנת 2011 נרכשה אינפרונט על-ידי קרן ההשקעות הפרטית ברידג'פוינט. על-פי סוכנות הידיעות "רויטרס", העסקה אז עמדה על כ-550 מיליון אירו, ואילו ההכנסות של אינפרונט ב-2013 מוערכות בכ-600 מיליון אירו.