הפרקליטים יעבירו את המסמכים העיקריים לאישור פרקליטי המחוז

ועד פרקליטי המדינה: "נוכח הקשיים המשפטיים והמעשיים הרבים שנתגלו בהקמת גוף נציבות הביקורת על הפרקליטות ובהתנהלותו, אין מנוס מהתאמת עבודת הפרקליטים למציאות החדשה שנכפתה עלינו"

עורכי דין / צלם: יוסי זמיר
עורכי דין / צלם: יוסי זמיר

ועד פרקליטי המדינה הודיע היום (א') כי החל מיום רביעי יועברו מסמכים משפטיים עיקריים לאישור וחתימת פרקליט המחוז. כמו כן יפסיקו הפרקליטים לנהל תרשומות במערכת הממוחשבת של הפרקליטות, מערכת "תנופה", ויחזרו לנהל את תרשומותיהם באופן ידני.

לדברי הוועד, "נוכח הקשיים המשפטיים והמעשיים הרבים שנתגלו בהקמת גוף נציבות הביקורת על הפרקליטות ובהתנהלותו, אין מנוס מהתאמת עבודת הפרקליטים למציאות החדשה שנכפתה עלינו".

מוועד הפרקליטים נמסר עוד כי "גוף נציבות הביקורת על הפרקליטות הוקם בניגוד להמלצות ועדה מקצועית שבדקה את הנושא לעומק. הפרקליטים, הפועלים ללא לאות למען האינטרס הציבורי ומגנים על הציבור מפני פשיעה ושחיתות, מבוקרים ממילא על-ידי גופים רבים על-פי דין, ואין כל הצדקה להטיל עליהם ביקורת נוספת, שהינה מיותרת וחסרת בסיס".

עוד נמסר כי "העברת מסמכים עיקריים לאישור ולחתימת פרקליטי המחוזות נועדה לאפשר ביקורת בזמן אמת, ולא בדיעבד, על-ידי הממונים האחראים על ביצוע עבודת הפרקליטים. זאת, שכן הפרקליטים אינם פועלים על דעת עצמם, אלא נמצאים במערכת היררכית ומיישמים את הנחיותיהם ואת החלטותיהם של ראשי המערכת".