מדוע קופ"ח מכבי שולחת את מבוטחיה לחוות סוסים מרוחקת?

ילדים הזקוקים לרכיבה טיפולית נדרשים לנסוע 45 דקות במקום לקבל טיפול ליד הבית ■ קופ"ח מכבי בתגובה: "יש שיקולים פנימיים"

מודיעין, חוות סוסים / צלם: באדיבות חוות דורון
מודיעין, חוות סוסים / צלם: באדיבות חוות דורון

במעמד מכירת פוליסת ביטוח יבטיחו לנו בקופות-החולים הכול: מיחס מועדף וחם ועד כיסוי אופטימלי בכל מיני תחומים. אולם ברגע האמת יכולה הקופה לגלות חוסר רגישות ולתעדף את שיקוליה היא באופן בוטה על חשבון המבוטח:

כך, למשל, סיפורן המקומם של כמה משפחות המתגוררות ביישוב אלון בחבל יריחו, שילדיהן זכאים למפגשי רכיבה טיפולית במסגרת הקופה. ביישוב עצמו פועלת חוות סוסים מוכרת, שאליה נשלחים בין השאר ילדים מהאזור כולו לממש את זכאותם באופן דומה.

אולם בקופת-חולים מכבי מתעקשים: הילדים המתגוררים ביישוב עצמו לא יטופלו בחווה הסמוכה לביתם, אלא דווקא בחוות סוסים הממוקמת בחוות אמיר הירושלמית, מרחק נסיעה בין-עירונית, העלולה להתארך בשעות אחר-הצהריים הפקוקות גם ל-45 דקות.

ניסיונותיהם של עמיתי הקופה לשכנע את נציגיה שאין היגיון בהחלטה המדוברת, ושהיא פוגעת בהם באופן לא סביר, נפלו על אוזניים ערלות: הם אף ביקשו להיפגש עם הנהלת הסניף ושוחחו עם נציגת הקופה, מנהלת תחום מגן זהב, שלא סיפקה מענה שונה. אולם כולם בחרו להתבצר מאחורי הסעיף היבש בפוליסה, שמאפשר מתן שירות בטווח של 30 ק"מ ממקום מגוריו של המבוטח.

"אנו מאמינים שזכותנו לממש את ההנחה לרכיבה טיפולית לילדנו באלון", פנו ההורים לקופה במכתב מחאה משותף, "ומתקשים להאמין שהנהלת הקופה תערים קשיים. חלק מהמשפחות הביעו את רצונן לעבור קופת-חולים לקופות-החולים השונות שפועלות במעלה-אדומים או בסביבה ושעומדות מאחורי ההתחייבויות לעזרה וסיוע למבוטחיהן".

אלא שהקופה עומדת בסירובה, וגם בקשת "גלובס" להסביר את ההחלטה התמוהה לא הניבה תשובות שונות.

ההחלטה, הוסבר ל"גלובס", נובעת משיקולים פנימיים של הקופה - ולא למשל ממכסות המוקצות לכל חווה - ואנחנו תוהים האם הרצון לצמצם את היקף המימוש של הזכויות הניתנות הוא אחד מאותם שיקולים עלומים. בינתיים מוחלף ה"רצון לשיפור השירות" בהחלטות הפוכות בשטח.

מכבי: "החווה עומדת בטווח הנדרש"

תגובת מכבי שירותי בריאות: "אנחנו בוחנים את הרחבת פריסת השירותים שלנו ואת ההתקשרויות עם מטפלים שונים, כולל חוות טיפוליות. אנחנו מחויבים למתן שרות במסגרת השב"ן במרחק שלא יעלה על 30 ק"מ מבית המטופל, ואכן החווה בירושלים עומדת בטווח הזה, אך כאמור אנחנו תמיד שואפים לשפר עוד יותר את השירות".