שופרסל מצמצמת את השכר השמן ליו"רים ביסקר ופישר

עלות שכרו של רפי ביסקר תוגבל לעד 1.2 מיליון שקל בשנה, ואילו שולם פישר יוותר על שכרו כליל

רפי ביסקר ושולם פישר / צילומים: תמר מצפי וסיון פרג'
רפי ביסקר ושולם פישר / צילומים: תמר מצפי וסיון פרג'

על רקע מצבה העסקי המידרדר של רשת השיווק שופרסל וההפסדים הגדולים שאליהם נגררה בעקבות תוכנית התייעלות שגיבשה במהלך 2014, מתכננת החברה לשנות את תנאי העסקתם של צמד היו"רים המשותפים - נציגי בעלי המניות הגדולים ברשת - רפי ביסקר (נציג אי.די.בי) ושולם פישר (נציג ישראלום).

שופרסל זימנה את בעלי המניות לאסיפה בחודש הבא, שבה יתבקשו לאשר את הסכם ההעסקה החדש של ביסקר, בהיקף משרה של 25%. הסכם העסקת ביסקר הסתיים בסוף 2014, והחברה מבקשת להאריכו ב-3 שנים נוספות. שופרסל מבקשת לקצץ כ-13% ממשכורתו החודשית של ביסקר, מ-63 ל-55 אלף שקל, צמוד למדד.

במקביל מעוניינת שופרסל לבטל את מנגנון המענק הנוכחי של ביסקר, המזכה אותו ב-0.5% מהרווח השנתי הנקי של החברה, ובמקום זאת לתת לו מענק בהתאם למדיניות התגמול שלה, שיכול לספק לו עד 6 משכורות חודשיות נוספות, בהתאם ליעדי החברה.

כל אלה גוזרים לביסקר עלות העסקה שנתית של 1.2 מיליון שקל, לעומת עלות העסקה שהגיעה ל-1.5 מיליון שקל ב-2013.

ביסקר מכהן כיו"ר שופרסל מאמצע 2007 ובמקביל מכהן גם כיו"ר חברת הנדל"ן נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי, כך שעלות העסקתו הכוללת ב-2013 הגיעה ל-4.7 מיליון שקל.

ההסכם לא יוארך

בעניינו של פישר, שהשתכר ב-2013 1.45 מיליון שקל, מעדכנים בשופרסל כי הוא ימשיך בכהונתו כיו"ר משותף, אולם הסכם העסקתו לא יוארך, "לאור רצונו של פישר כי החברה תקטין את עלויות השכר שבה היא נושאת ותגדיל את רווחיה".

פישר יקבל גמול דירקטורים בלבד, כמו יתר הדירקטורים של שופרסל.

שופרסל, אחת מהחברות המרכזיות בקבוצת אי.די.בי, עוברת תקופה עסקית לא פשוטה, ובעקבות נסיגה בפעילותה גיבשה לפני כמה חודשים תוכנית התייעלות שגררה אותה להפסדים של כ-150 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014, וצפויים להעיב עליה גם ברבעונים הקרובים.

מניית שופרסל איבדה בשנה האחרונה 35% מערכה, והיא נסחרת לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל.

אתמול (ג') עדכנה שופרסל על מינוי שני סמנכ"לים חדשים ברשת - דוד לרון, שיתמנה לתפקיד סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה; וצביקה פישהיימר, שיתמנה לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש, מערכות מידע ומינהל.