תוכנית אובמה: 3 שנות לחימה בדאע"ש כולל כוחות קרקע

הנשיא האמריקאי העביר לקונגרס בקשה מיוחדת לאישור מתווה למלחמה נגד ארגון המדינה האסלאמית ■ על-פי אובמה, הלחימה תימשך 3 שנים ותכלול לראשונה שימוש בכוחות קרקעיים מצומצמים

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

המלחמה של ארצות-הברית בדאע"ש עולה הילוך: נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, העביר היום (ד') לקונגרס האמריקאי בקשה מיוחדת לאישור מתווה למלחמה נגד ארגון המדינה האסלאמית. על-פי המתווה שהציע אובמה, הלחימה נגד דאע"ש תוגבל ל-3 שנים ותכלול שימוש גם בכוחות קרקעיים. הערב יישא אובמה הצהרה מיוחדת בנושא.

"דאע"ש מהווה איום על יציבותן של עיראק, סוריה והמזרח התיכון כולו, וכן איום על הביטחון הלאומי של ארצות-הברית", כתב אובמה במכתב לקונגרס. "אם לא נטפל באיום הזה כעת, הוא יתרחב אל מעבר לגבולות המזרח התיכון ויגיע גם לאדמת ארצות-הברית".

אובמה הדגיש כי טיוטת הצעת הלחימה שלו לא תכלול פעולות קרקעיות בסדר גודל נרחב ולטווח זמן ארוך כפי שהיה בעירק ובאפגניסטן, אך כן תכלול שימוש בכוחות קרקע. "ההצעה שלי תאפשר גמישות לבצע פעולות קרקעיות תחת נסיבות מוגבלות יותר", אמר אובמה.

לדבריו, עיקר פעילות הכוחות הקרקעיים תתרכז באירועים מצומצמים כמו מבצעים לחילוץ אזרחים אמריקאים או אנשי הקואליציה נגד דאע"ש, וגם פעולות נקודתיות נגד הנהגת ארגון המדינה האסלאמית.

בתוך כך דווח כי במהלך היום תקפו ארצות-הברית וכוחות הקואליציה 4 יעדים של דאע"ש בסוריה ועוד 6 יעדים בעיראק. בסוריה כוונו שתיים מהתקיפות לעבר עמדות צבאיות של דאע"ש סמוך לקובאני.