נתניהו בתגובה ראשונה: "יש לעצור מיד את הפיטורים בכיל"

לאחר כשבועיים של שביתה של עובדי חברת הברום, רה"מ כתב בפייסבוק כי הוא "רואה בחומרה את הדרך הבלתי ראויה שבה משתמשות כיל והחברה לישראל בפיטורי עובדים כמנוף ללחץ על הממשלה בתקופת בחירות"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

לאחר כשבועיים של שביתה של עובדי חברת הברום מקבוצת כיל שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר, במחאה על כוונת החברה לפטר 140 עובדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם התייחסות ראשונה לנושא, בפוסט קצר בפייסבוק שלו, ואומר כי יש לעצור מיד את הפיטורים.

נתניהו כתב, כי הוא "רואה בחומרה רבה את הדרך הבלתי ראויה שבה משתמשות הנהלות כיל והחברה לישראל בפיטורי עובדים כמנוף ללחץ על הממשלה בכדי להוציא מהמדינה הטבות כלכליות וכספיות בהיקף עצום בתקופת בחירות. עליהם לעצור באופן מיידי את הפיטורים ולהיכנס להידברות עם העובדים ועם הממשלה לאחר הבחירות".

ההטבות שנתניהו מתכוון אליהן דומות לטענות של עובדי כיל כי החברה בעצם משתמשת בגרזן הפיטורים "כנקמה על המלצות המוצדקות של ועדת ששינסקי 2" באשר לתמלוגים למדינה על משאבי הטבע, כפי שכתב ועד העובדים אתמול. הוועד הודיע אתמול, לאחר שפורסמו דוחות כיל שהצביעו על רווח של 2.7 מיליארד שקל ב-2014, כי לא יסכים אפילו לפיטורי עובד אחד בחברה. "אם עידן עופר אינו מרוצה מתוצאות הרווח האסטרונומי, ומבחינתו מדובר בהפסדים - הוא מוזמן להחזיר את זיכיון החברה למדינת ישראל", כתבו בוועד.