"נכבוש את רומא": דאע"ש ערף ראשיהם של 21 נוצרים

לוחמי המדינה האיסלאמית פרסמו תיעוד הוצאתם להורג של קופטים מצריים שנחטפו מהעיר סירת בלוב בחודש שעבר ■ הלוחמים בסרטון מבטיחים להילחם בנצרות ברחבי העולם: "ננתץ את הצלב, נהרוג את החזירים" ■ קהיר שוקלת תגובה צבאית

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) פרסמו אתמול (א') סרטון נוסף ובו תיעוד עריפת ראשיהם של 21 נוצרים קופטים מצריים שנחטפו מהעיר סירת שבלוב בחודש שעבר. על פי הכתוב בסרטון, ההוצאה להורג נעשתה במחוז טריפולי.

בסרטון נראים הקופטים מובלים בסרבלים כתומים בחוף הים. לאחר מכן מאיימים לוחמי הארגון המופיעים בסרטון כי ירחיבו את פעילות הג'יהאד אל אירופה וכל מקום שבו קיימת הנצרות. "לאחרונה ראיתם אותנו בהרי סוריה, וכעת אנחנו נמצאים מדרום לרומא, בארץ האיסלאם לוב. צלבנים, ביטחונכם יהיה משאלה בלבד", נאמר.

עוד מאיימים הלוחמים בסרטון כי ישלבו כוחות נגד נוצרים ברחבי העולם. "אתם נלחמים בנו יחד, על כן אנחנו נלחם יחד נגדכם. עד אשר ננתץ את הצלב, נהרוג את החזירים ונטיל את הג'יזייה (מס על נוצרים בח'ליפות האיסלאמית). הים אליו הושלכה גופתו של שייח אוסאמה בן-לאדן יתמלא בדם שלכם". בסוף הסרטון מאיים אחד הלוחמים: "נכבוש את רומא בעזרת אללה".

דובר הכנסייה הקופטית במצרים אישר כי האנשים שהוצאו להורג בסרטון הם אכן הקופטים שנחטפו בלוב בחודש שעבר. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הכריז על שבעה ימי אבל בעקבות הרצח וכינס ישיבה של המועצה לביטחון לאומי כדי לדון באפשרויות תגובה. גורם מצרי מסר לרשת אל-ערבייה כי קהיר שוקלת תגובה צבאית.

שלשום פרסם דאע"ש סרטון תחת הכותרת "מסר לצרפת" ובמהלכו קרא לבצע פעולות טרור נוספות בפריז, מאחר שצרפת "חצתה את הקווים האדומים". בסרטון נראים שני לוחמי דאע"ש מדברים בצרפתית, אשר פונים לנשיא צרפת פרנסואה הולנד וכן לעם הצרפתי, לבלגיה ולדוברי השפה הצרפתית. "לוחמי דאע"ש פרוסים בכל מקום והסיוט שלכם מתחיל עכשיו, ביחד עם הלחימה האמיתית".