היועמ"ש וינשטיין: לא להפסיק את חלוקת "ישראל היום"

היועמ"ש עונה לעתירה המבקשת להפסיק את חלוקת "ישראל היום" לפני הבחירות: "דין העתירה להידחות על הסף" ■ על-פי וינשטיין, הבקשה שהוגשה היא כוללנית מדי ■ ומה בנוגע להפרה לכאורה של חוק מימון בחירות?

יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר
יהודה וינשטיין / צילום: איל יצהר

"דין העתירה להידחות על הסף" - כך כותב היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בתשובתה לעתירה המבקשת להפסיק את חלוקת "ישראל היום" לפני הבחירות.

על-פי וינשטיין, הבקשה, שהוגשה על-ידי עו"ד שחר בן-מאיר, היא כוללנית מדי, וחוק דרכי התעמולה קובע מגבלות על תעמולת בחירות במודעות פרסומת ממומנות לתכלית עיתונאית, ולא לחומר מערכתי.

"ככל שיש בידי העותר טענות בדבר ידיעה מסוימת שלשיטתו אינה אלא 'מודעה מודפסת' שהיא 'תעמולת בחירות', פתוחה בפניו הדלת למצות את ההליכים לפנות בבקשה קונקרטית מתאימה", כותב וינשטיין בחוות-הדעת שלו.

לדבריו, "חוק דרכי התעמולה אינו משים את יו"ר ועדת הבחירות בבחינת 'צנזור-על', על כלל התכנים החדשותיים המופיעים בעיתונות הכתובה, ואף איננו מטיל עליו לפקח על שמירת כללי האתיקה העיתונאית. ככל שהמחוקק יחליט כי נדרשת הסדרה - במסגרת דיני הבחירות - על הטייה בסיקור עיתונאי לטובת מועמד זה או אחר, תידרש לשם כך חקיקה ראשית מפורשת".

על-פי וינשטיין, גם ענייני הפרה לכאורה של חוק מימון בחירות אינם בגדר סמכותו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.