מחוץ לפייסבוק: "סטטוסים מצייצים" חוזר לפעילות עם אתר חדש

עיצוב האתר לקוח מהטיימליין של פייסבוק ■ המודל הכלכלי של האתר לא פורסם, ולא ברור האם הוא יקדם שוב סטטוסים בתשלום

אבי לן/ צילום:איל יצהר
אבי לן/ צילום:איל יצהר

חודש אחרי חשיפת "גלובס", שגרמה לסערה של ממש באינטרנט הישראלי, לפיה אבי ועדי לן, מפעילי עמוד הפייסבוק הפופולרי "סטטוסים מצייצים", מכרו וקידמו סטטוסים בתשלום, ואחרי שפייסבוק הסירה את העמוד לצמיתות מהרשת החברתית - "סטטוסים מצייצים" חוזר.

מפעילי העמוד העלו אותו הפעם כאתר ולא כעמוד פייסבוק.

באתר החדש (http://sta2sim.com) מוצגים סטטוסים של גולשים בפייסבוק שמועתקים לתוך האתר החדש, שעיצובו הושאל גם הוא מהרשת החברתית ומזכיר את הטיימליין המפורסם של פייסבוק. גם החלק העליון של האתר, תחת הסלוגן "קולות מהרשת", מזכיר עמודי פרופיל מפייסבוק, כוללת תמונת Cover.

בחלק של "מי אנחנו" באתר החדש התעלמו מפעילי האתר מהפרשה שזכתה לסיקור נרחב בכלל אמצעי התקשורת, אבל התגאו במותג שהקימו. "5 שנים אחרי שהוקם, הפך 'סטטוסים מצייצים' לתופעה תקשורתית-חברתית מחוללת שינוי שאין שנייה לה בעולם כולו. בעזרת חזון ונחישות, צמחנו והתעצמנו והפכנו לגוף תקשורת מוביל, עד שאפילו חמאס קבע שאנחנו יעד אסטרטגי ופרץ לדף הפייסבוק שלנו במבצע 'צוק איתן'".

באותו עמוד מציינים הזוג לן כי בקרוב ישיקו גם אפליקציה, אך אין ודאות לגבי מה שמתוכנן, כיוון שכבר קיימת אפליקציה של "סטטוסים מצייצים" שלא הצליחה להמריא ולצבור פופולריות בדומה לעמוד הפייסבוק שהוסר.

לא ברור מה המודל הכלכלי שעומד מאחורי האתר, והאם גם הפעם יקודמו סטטוסים בתשלום, כיוון שכעת - מחוץ לפלטפורמה הפייסבוקית - מרחב הפעולה הרבה יותר גדול.

על-פי תנאי השימוש באתר, נראה כי האפשרות עדיין קיימת. "השירות עשוי לכלול כל מידע מסחרי או פרסומי מכל סוג שהוא. המידע יכול להופיע בכל דרך שהיא, לרבות בתשלום לשירות או בכל דרך אחרת, אולם אין לראות בכך המלצה או עידוד לרכישת המוצרים או השירותים הנזכרים בשירות. השירות לא יהיה אחראי לנכונות הנתונים המסחריים המופעים בו, ועליכם לבדקם באופן אישי", נכתב בתנאי השימוש.

כעת נצטרך לחכות ולראות כיצד יגיבו הגולשים - האם האתר יצליח להגיע לממדי הפופולריות של עמוד הפייסבוק של "סטטוסים מצייצים", והאם בכלל 720 אלף הגולשים ירצו לחזור אליו, לאחר שחלקם נפגעו מהתנהלות מפעילי העמוד שקידמו סטטוסים בתשלום בדמות סטטוסים רגילים.

סטטוסים מצייצים
 סטטוסים מצייצים