חברת החשמל פונה לחו"ל: מבקשת להשתתף במכרז במקסיקו

חברת החשמל: "החברה פועלת לאיתור מקורות הכנסה נוספים, ללא פגיעה בפעילות החברה בארץ" ■ בינתיים בארץ: החברה החליטה לקלוט 200 עובדים זמניים, בלי קשר להסכם הפרישה של 400 עובדים

אלי גליקמן ומיקו צרפתי / צילום: יוסי כהן
אלי גליקמן ומיקו צרפתי / צילום: יוסי כהן

דירקטוריון חברת החשמל אישר באחרונה את השתתפות החברה במכרז לבניית תחנות כוח במקסיקו. מדובר במכרז לתכנון ופיקוח על בניית 2 תחנות כוח במדינה. אם חברת החשמל תזכה בו היא תהיה קבלנית משנה של חברה ספרדית. כעת מחכה החברה לקבל את אישור משרד האנרגיה ורשות החברות הממשלתיות להשתתף במכרז.

זו לא הפעם הראשונה שבה מנסה חברת החשמל לקחת חלק בפרויקט מחוץ לגבולות ישראל. רק במארס האחרון חתמה החברה על מסמך כוונות עם Hindustan Salts, חברה בבעלות ממשלת הודו, ולפיו תחלוק במומחיות שלה בפיתוח והוצאה לפועל של פרויקט אנרגיה סולארית במדינה בהיקף של עד 8,000 מגוואט. כמו כן, ב-2012 ביקשה לקדם פרויקט סולארי גדול בבולגריה ולהיכנס כשותפה למיזם סולארי ענק בסין בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. נכון להיום, הפרויקטים הללו טרם יצאו אל הפועל.

מחברת החשמל נמסר: "כחברה ממשלתית לאומית בעלת אוריינטציה עסקית, פועלת חברת החשמל לאיתור מקורות הכנסה נוספים בארץ ובחו"ל המבוססים על הניסיון, הידע והמקצועיות שהצטברו בחברה בעשרות השנים האחרונות, בין היתר בתחום הקמת תחנות כוח וכן בתחומים נוספים ללא פגיעה בפעילות החברה בארץ".

בתוך כך החליטה הנהלת החברה לקלוט 200 עובדים זמניים, בלי קשר להסכם הפרישה העומד על הפרק בחברה - כך נודע ל"גלובס". המו"מ על הסכם הפרישה לקראת הרפורמה בחברה, שבמסגרתו אמורים היו לפרוש 400 מעובדי החברה ולקבל קביעות 190-200 עובדים זמניים, התפוצץ לאחר שהממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, התנה את חתימתו בכך שההסכם יהיה "סופי", כלומר אחריו לא יוכלו העובדים לשבות בגין תנאי ההסכם. יו"ר ועד עובדי החברה, מיקו צרפתי, התנגד והמו"מ נתקע.