צפו בישראלים המכוערים: קללות, צעקות וכמעט מכות בטיסת ישראייר

נוסעים ישראלים קיללו דייל של חברת ישראייר: "אתה עובד שלי, שילמתי על הטיסה, ואני רוצה שוקולד! יא חתיכת זבל!" ■ דיילת: "לא לחינם מכנים דיילים בחברות הזרות את הקו לארץ Isra-hell"

טיסת ישראייר / צילום: מהוידאו
טיסת ישראייר / צילום: מהוידאו

צרחות, קללות ואיומים - כך תועדו מספר ישראלים מתנהגים בטיסת ישראייר לוורנה שבבולגריה, בסרטון שהעולה אמש (מוצאי שבת) לרשת ומעורר הדים רבים. היום, שעות לאחר פרסום הסרטון בכלי התקשורת, התנצלה הנוסעת שהתפרעה.

בקטע הווידיאו הקצר נראים הנוסעים כשהם תוקפים דייל באלימות מילולית קשה, זאת בעקבות ויכוח על מכירת מוצר פטור ממכס על המטוס. גם בחברת התעופה לא נשארו אדישים לסרטון והתחייבו לפעול על מנת למגר את התופעה.

"אתה עובד שלי, שילמתי על הטיסה, ואני רוצה שוקולד!", נראית אחת הנוסעות זועקת לעבר הדייל, לאחר שלא התפנה למכור לה את המוצר המבוקש, היות ונתן שירות לנוסע אחר באותו הרגע.

לאחר שניות ארוכות של קללות עסיסיות, הצטרפה לתקרית החריגה גם אחותה שישבה מצדו השני של המעבר: "היא שילמה על כרטיס טיסה, תמכור לה את השוקולד, יא חתיכת זבל!", היא מטיחה לעברו.

הדייל, שנראה מעט המום מהסיטואציה, פונה אל הנוסעים ומבקש מהם להירגע. משנכשלו מאמציו, הוא מזהיר אותם כי למעשיהם עלולות להיות השלכות חמורות.

בשלב זה מצטרף למהומה גם בעלה של הנוסעת, שקם לעברו של הדייל, כשהוא מאיים לפגוע בו פיזית: "אני שם זין עליך ועל ורנה!", הוא מסנן לעברו. רק בזכות התערבות של נוסעים נוספים נמנעה קטטה אלימה.

הסרטון הועלה אמש למספר פורומים של דיילים בפייסבוק, זכה לתהודה רבה ולעשרות אלפי צפיות ושיתופים. לחדשות 2 Online נודע כי מספר דיילים שפרסמו אותו, זכו לקבל הודעות פרטיות מאנשים שהזדהו כקרובי משפחה של חלק מהמצולמים בסרטון. "הבת שלהם משרתת בצבא, היא בדיכאון, אני מבקשת שתורידי אותו מיד", כתבה אחת מהן. אחר הזדהה כשוטר וטען כי מדובר בעבירה פלילית.

"לא לחינם מכנים דיילים בחברות הזרות את הקו לארץ Isra-hell, ההתנהגות של הנוסעים הישראלים כבר מוכרת לכולם", סיפרה דיילת באחת מחברות התעופה הישראליות לחדשות 2 Online, "יש יעדים שאנחנו מגיעים אליהם כמעט בפחד, בגלל שאנחנו יודעים שהנוסעים עלולים להתפרע".

מחברת ישראייר נמסר בתגובה לסרטון כי "תופעת האלימות של נוסעים כלפי צוות הטיסה הולכת ומתגברת. היא אף מצוינת בדוח של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית. תפקידנו לעשות הכול בכדי למגר התופעה, בראש ובראשונה בהיבט הבטיחותי כלפי הנוסעים והציוד בטיסה. הסרטון שהועלה לרשת צולם על-ידי אחד הנוסעים ששיתף את כולנו בחוויות שיש לעוקרן מהשורש. ישראייר עושה ותעשה הכול בכדי להבטיח רמת ביטחון ובטיחות גבוהה ומחמירה".