אישום: התחזו לסוכני נסיעות ורימו לקוחות במאות אלפי שקלים

אלכסנדר אוסטרובסקי, יחד עם עם אסיר בשם עדיאל קורליאונה, נאשמים כי התחזו לסוכני נסיעות וגנבו כספים מלקוחות שהעבירו להם את פרטי כרטיס האשראי שלהם

הבוקר (א') הוגש לבית משפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד אלכסנדר אוסטרובסקי (30) הנאשם בכך שבשיתוף-פעולה עם אסיר נוסף בכלא אשל בבאר-שבע, עדיאל קורליאונה, התחזו לסוכני נסיעות וגנבו אלפי שקלים מלקוחות שהעבירו להם את פרטי כרטיס האשראי שלהם.

בכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד ערן צברי, מתואר כיצד השניים איחדו כוחות והקימו אתר אינטרנט בשם "חברה למכירת חבילות נופש", התחזו לבעלים של החברה ופירסמו בשמו, בעיקר בעיתונות החרדית, מודעות שקריות בדבר עסקאות נופש.

התיק נחקר על-ידי יחידת ההונאה של משטרת המחוז הדרומי. בשלב זה נמסר בהודעת הפרקליטות כי החקירה טרם הסתיימה, וצפויים כתבי אישום נוספים, בין היתר נגד האסיר קורליאונה וכן נגד אדם נוסף בגין היקפי מירמה של מאות אלפי שקלים.

כתב האישום מייחס לאוסטרובסקי ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, הונאה בכרטיסי חיוב, זיוף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר בכוונה להונות ועוד.

הפרקליטות מסרה כי לחובת אוסטרובסקי הרשעות קודמות רבות. כראיה לכך, אוסטרובסקי שוחרר ממאסרו האחרון לפני פחות משנה.

על-פי כתב האישום, קורליאונה "יצר מהכלא קשר טלפוני עם חברות העוסקות בבנייה ועיצוב אתרי אינטרנט, וכן עם חברת 2all המספקת בין היתר שירותי משרד ומענה קולי". בעת הפנייה לחברות, קורליאונה הציג עצמו כבעלים של חברת תיירות, בשמו של "גדעון טהלר" העוסקת בין היתר במכירת כרטיסי טיסה וחבילות תיירות, וביקש ליצור עבור החברה אתר אינטרנט עם כתובת ודואר אלקטרוני. כמו כן, ביקש לעצב מודעת פרסום על שמה של החברה ושכר שירותים לצורך מתן מענה קולי וקבלת הודעות עבור החברה.

מכתב האישום עולה כי אוסטרובסקי פעל במרץ יחד עם האסיר קורליאונה להקמת אתר אינטרנט פיקטיבי, שימש כידו הארוכה של קורליאונה, בדק את הדואר האלקטרוני שהקימו לשם פעילות החברה ושלח בהוראתו של קורליאונה תשובות ובקשות לחברות הפרסום, העיצוב, לפונים השונים ועוד.

בהתאם לכתב האישום, "במהלך החודשים אוגוסט 2014-ינואר 2015, לאחר שהתקבלו פרטי כרטיסי אשראי של הלקוחות, בין היתר באמצעות הודעות קוליות וכן באמצעות אתר האינטרנט שהוקם, ובדרכים נוספות, פנה קורליאונה בלפחות 35 הזדמנויות נפרדות ללקוחות, הציג את עצמו כסוכן נסיעות וחייב או ניסה לחייב את בעלי כרטיסי האשראי בסכום של כ-250 אלף שקל".

עוד עולה מכתב האישום כי בחלק מהמקרים הציע קורליאונה ללקוחות הנחה משמעותית תמורת תשלום במזומן, ואוסטרובסקי שלח שליחים לביתם של הלקוחות על מנת לקבל מהם כספים במזומן.