אושרה תוכנית פינוי-בינוי ענקית באור-עקיבא ל-1,750 דירות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה החליטה לאשר תוכנית פינוי-בינוי בשכונת שז"ר ■ יוקמו בנייני מגורים בני 8 קומות, 18 קומות ועד 25 קומות ■ התוכנית אושרה למתן תוקף לאחר דיון בהתנגדויות

אישור לתוכנית פינוי-בינוי ענקית באור-עקיבא: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, בראשות הממונה על המחוז במשרד הפנים, יוסף משלב, החליטה לאשר תוכנית פינוי-בינוי בשכונת שז"ר באור-עקיבא. מדובר בתוכנית הכוללת בנייה של 1,750 יחידות דיור בבנייני מגורים בני 8 קומות, 18 קומות ועד 25 קומות. התוכנית אושרה למתן תוקף לאחר דיון בהתנגדויות.

התוכנית הוגשה ביוזמת הרשות המקומית ויזם פרטי, NSA התחדשות עירונית בניהולו של אל"מ (במיל') ניסים אסייג, והיא חלה על שטח בהיקף של כ-118 דונם בשכונת שז"ר הנמצאת במערבה של אור-עקיבא. נכון להיום כוללת השכונה כ-352 יחידות דיור קיימות וישנות ומאופיינת בבנייה ישנה של מבנים טוריים בני 3-4 קומות. מדובר על תוספת של כ-1,400 יחידות דיור חדשות בפרויקט.

נציין כי במסגרת התב"ע נקבע כי 20% מיחידות הדיור שיוכלו להיבנות יהיו יחידות דיור קטנות בשטח של עד 75 מ"ר. בנוסף, כוללת התוכנית כ-3,500 מ"ר שטחי מסחר המשולבים בקומות הראשונות של חלק ממבני המגורים. עוד במסגרת התוכנית, ישפצו היזמים בית ספר הקיים בשכונה, בית ספר רוטשילד, ויפעלו להרחבת קטע כביש בתוך המתחם.

ניסים אסייג, בעלי חברת NSA התחדשות עירונית, יליד אור-עקיבא בעצמו, אמר עם אישור התוכנית: "לאחר שנולדתי פה וגדלתי פה, החלום היחיד שלי הוא להרים את אור-עקיבא למעלה".