חשד: הפיצו חשבוניות פיקטיביות בכמיליארד שקל ע"י חברות-קש

רשות המסים עצרה 40 חשודים, תושבי מזרח ירושלים והדרום, החשודים כי הקימו וניהלו מערך מאורגן של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמיליארד שקל

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

אנשי חקירות מע"מ ירושלים ובאר-שבע, ימ"ר ירושלים, יחידת יהלום, כלבני היחידות למאבק בסמים ובהלבנת הון של המכס וחוקרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים עצרו במהלך הלילה 40 חשודים, תושבי מזרח ירושלים והדרום, החשודים כי במהלך 4 השנים האחרונות הקימו וניהלו מערך מאורגן של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כמיליארד שקל וגרפו לכיסם את החלק היחסי של תשלומי המס שיועד למדינה.

החקירה הסמויה החלה לפני כשנה בימ"ר ירושלים וברשות המסים.

על-פי החשד, החשוד המרכזי בפרשה, ערבי כבן 37 תושב מזרח ירושלים, עמד בראש רשת המפיצה חשבוניות מס פיקטיביות בסך מאות מיליוני שקלים, הקים מערך מאורגן של פעילים על מנת שיפתחו חברות-קש על שמם תמורת תשלום חודשי קבוע.

לפי החשד, באמצעות עשרות החברות שהוקמו, הופצו חשבוניות פיקטיביות ללקוחות וחברות שונות, בעיקר בתחום הבנייה, על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. על-פי אומדני רשות המסים, בשיטה זו נגרעו מקופת המדינה מסים בהיקף של כ-150 מיליון שקל.

מהחקירה עולה חשד כי הכסף מחשבוניות המס הופקד בחשבונות בנק שנרשמו על שם חברות-הקש, וצ'קים נפדו במזומן בצ'יינג'ים בירושלים. בכסף שנפדה רכשו החשודים דירות ורכוש רב לשימושם הפרטי.

במהלך פעילות המעצרים הלילה נתפס רכוש רב המיועד לחילוט, הכולל רכבי יוקרה, כסף מזומן בסך של כמיליון שקל, צ'קים בשווי של כ-2 מיליון שקל וכן חשבוניות בנק ונכסי נדל"ן.

החל מהשעה 13:0 ובמהלך היום יובאו החשודים להערכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.