קורנית דיגיטל תגייס בנאסד"ק עד 100 מיליון דולר

זאת לפי שווי של עד חצי מיליארד דולר ■ החברה, שפיתחה טכנולוגיה להזרקת דיו על טקסטיל, ניסתה בעבר להפוך לציבורית בשוק ההון המקומי ■ ב-2014 רשמה קורנית רווח EBITDA של 6.1 מיליון דולר - 9.1% מהכנסותיה

עכשיו, כשמדד הנאסד"ק רחוק מרחק נגיעה מרמת שיא היסטורית של 5,000 נקודות - לא פלא שהתור להנפקות ראשוניות בו הולך ומתארך, וכולל מספר לא מבוטל של חברות ישראליות. בין אלו שהגישו טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק (יש הרבה שמדברות על הנפקה, אך תשקיף אין) ניתן למצוא את חברת האנרגיה הסולארית SolarEdge, ועכשיו מצטרפת אליה חברת הדפוס הדיגיטלי קורנית דיגיטל (Kornit Digital).

קורנית, שפועלת כבר 13 שנה, הגישה אמש לרשות ניירות ערך האמריקאית טיוטת תשקיף ראשונה לקראת הנפקה ראשונית בשוק ההון האמריקאי. החברה, שהתאגדה כישראלית (יושבת בראש העין), מתכננת לגייס עד 100 מיליון דולר לפי שווי מוערך של עד כחצי מיליארד דולר "אחרי הכסף" (הטיוטה לא כללה את תנאי ההנפקה). זאת, נזכיר, לעומת ניסיון ההנפקה הכושל של החברה בשוק ההון המקומי במהלך שנת 2010 - ניסיון שבמסגרתו קיוותה קורנית להפוך לציבורית לפי שווי ששווה-ערך לאחוזים בודדים משוויה המתוכנן בהנפקה הממשמשת ובאה.

ההנפקה לא תכלול הצעת מכר, ובסופה תחל המניה להיסחר תחת הסימול KRNT. כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות ברקליס וסיטי (ראשיים); וויליאם בלייר, סטיפל, קנאקורד ונידהם (משניים).

קורנית, שנולדה למעשה בתוך קבוצת נור של משה נור (עד שנרכשה על ידי קרן פורטיסימו), מפתחת מערכות להדפסה דיגיטלית על גבי טקסטיל - חולצות, שמלות, בגדי ים וכדומה. המערכות של החברה כוללות את המוצרים המתכלים (דיו בצבעים שונים) ואת התוכנה באמצעותה ניתן לעצב את ההדפסה הנדרשת. "החזון שלנו הוא להפוך את תהליך ההדפסה על טקסטיל מאנלוגי לדיגיטלי", מציינת קורנית בתשקיף.

נישה בתוך שוק הטקסטיל

קורנית שנוסדה במהלך 2002, מכרה מערכת ראשונה מתוצרתה במהלך 2005, אך למעשה רק עכשיו היא פורצת החוצה - פועל יוצא של רה-ארגון שעברה לאחר רכישתה בידי קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו של יובל כהן. כהן מכהן כיו"ר החברה, ואילו כמנכ"ל קורנית דיגיטל מכהן גבי זליגסון, מי ששימש לאורך שנים כמנכ"ל נובה והוביל אותה בהצלחה יתרה. עכשיו הוא ינסה לעשות את אותו הדבר לקורנית.

החברה מעסיקה 251 איש בסך הכול: 166 בארץ; 37 בארה"ב; 23 בגרמניה; ו-25 בהונג קונג. בין השנים 2012-2014 גדלה מצבת עובדי החברה ב-56%.

פורטיסימו, נזכיר, רכשה את השליטה בקורנית במהלך קיץ 2011 תמורת 16 מיליון דולר בלבד, ובעיקר על ידי רכישת מניות של גרעין המייסדים. עכשיו, כאמור, החזקתה בחברה שווה "על הנייר" מאות מיליוני דולרים - דוגמה נוספת להצפת ערך אדירה מתוצרתה של הקרן.

כאמור, קורנית דיגיטל תלויה בשוק הטקסטיל העולמי - שוק שמגלגל מדי שנה 1 טריליון דולר וגדל בשיעור חד ספרתי נמוך. אך מספר זה אינו בהכרח רלוונטי עבור החברה, כי שוק ההדפסה הדיגיטלית לטקסטיל הוא נישה בתוך שוק הטקסטיל העולמי, ובהגדרה של קורנית טקסטיל פירושו הלבשה, כלי בית ועוד. לפי התשקיף, קורנית חוזה שמתוך 33 מיליארד מ"ר של טקסטיל מודפס בשנה הנוכחית, רוב ההדפסות עליו ייעשו באופן אנלוגי.

לעומת זאת, רק 2% מסך זה (780 מיליון מ"ר של טקסטיל מודפס) ייעשו באופן דיגיטלי, ונישה זו אמורה לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 20% בטווח הבינוני-ארוך. בתוך נישה זו, הדפסה דיגיטלית על הלבשה תהיה הנישה הצומחת ביותר, לעומת כלי בית ותוצרי טקסטיל אחרים.

פוטנציאל לחוד, מצב שוק לחוד

שוק בתולי זה, כפי שאפשר להבין, משקף לקורנית דיגיטל הרבה מאוד פוטנציאל, אך כפי שקרה בעבר לחברות שנכנסו לשוק בתולי - לעתים פוטנציאל לחוד, ומציאות לחוד. ובכלל, שוק ההון האמריקאי נוסק עכשיו לפסגות חדשות, אך עד שהנפקת קורנית תצא לפועל, ייתכן כי ייסוג לאחור ואז תוכנית ההנפקה תהיה קשה יותר לביצוע.

כך או אחרת, קורנית אינה לבד בשוק זה. מתחרתה העיקרית היא Aeoon Technologies הפרטית, ומתחרות קטנות יותר הן Brother International ו-Seiko Epson.

קורנית, כפי שאפשר לראות מתוצאותיה הכספיות, רווחית, אפילו על בסיס רווח נקי לפי תנאי GAAP. הרווח שלה אשתקד על בסיס EBITDA היה 6.1 מיליון דולר - 9.1 מהכנסותיה. בקופת החברה יש רק 5 מיליון דולר, וזה אומר שעל אף יכולתה של החברה להרוויח - קורנית מאוד זקוקה להנפקה. כמו כן, לחברה יש שני קווי אשראי בשווי מקסימלי של 3 מיליון דולר, שעדיין לא נוצלו.

עוד עולה מהתשקיף כי עיקר פעילות החברה היא בארה"ב: 50% מהכנסותיה נבעו מהשוק האמריקאי (לעומת 43.1% בשנת 2012); אירופה, המזרח התיכון ואפריקה תרמו להכנסות 27.1% (לעומת 30.4% בשנת 2012); ואילו אסיה פסיפיק גדלה מתרומה של 13.1% לתרומה של 17.5%.

קורנית דיגיטל
 קורנית דיגיטל

בעלי המניות בקורנית דיגיטל
 בעלי המניות בקורנית דיגיטל