פרויקט ראשון לשיכון ובינוי בארה"ב: החברה הציבורית, מקבוצת אריסון, דיווחה היום (א') על זכייה בפרויקט BOT לסלילת כביש אגרה במחוז האריס (Harris) שבמדינת טקסס. מדובר בפרויקט של משרד התחבורה בטקסס ובעסקה ראשונה של שיכון ובינוי מאז הקימה את המטה שלה בארה"ב ב-2012.
בפרויקט זכה קונסורציום של חברות בשם בלורידג' (Blueridge) בו שותפה שיכון ובינוי יחד עם תאגידים פיננסיים וחברות תשתית. היקף הפרויקט מוערך במיליארד דולר, כאשר עלויות ההקמה לבדן יעמדו על יותר מ-800 מיליון דולר. חלקה של שיכון ובינוי בהכנסות מההקמה צפוי לעמוד על כ-400 מיליון דולר. פרט לקונסורציום החברות בו חברה שיכון ובינוי, התמודדו על הפרויקט שתי ענקיות תשתיות ספרדיות, להן סניפים מקומיים בארה"ב.
הזכייה במכרז נותנת "אור ירוק" לקונסורציום החברות לגבש סגירה פיננסית, ולאחר מכן להקים ולהפעיל את הכביש לתקופה של 52 שנים. הקונסורציום יפעיל את הכביש במתכונת של כביש אגרה. מדובר בקטע כביש הידוע בשם SH-288, כאשר קטע הכביש שתקים החברה יהיה באורך של 10 מייל (16 ק"מ) ויחבר בין מחוז האריס ליוסטון.
העבודות ההנדסיות לביצוע הפרויקט לכביש הדו מסלולי יכללו מיסעות מבטון של 800 אלף מ"ק, הקמה של 47 גשרי בטון ומחלפים בשטח של יותר מ-150 אלף מ"ר. כמו כן יכלול הפרויקט הקמה מחדש של מחלף והקמת מערכת גביית אגרה בכביש. משך ההקמה יעמוד על כשלוש שנים.
הזכייה בפרויקט מצטרפת לשורה של זכיות בפרויקטי תשתיות גלובליים של שיכון ובינוי בשנת 2014 - בהם פרויקט הקמה ותחזוקה של כביש אגרה שהינו חלק מכביש טבעתי סביב בוגוטה קולומביה בהיקף של 550 מיליון דולר.
"אני בטוח כי פרויקט זה יהווה סנונית ראשונה, וכי אנשינו יידעו להוביל את החדירה לארה"ב עם פרויקטים נוספים", מסר מנכ"ל שיכון ובינוי עופר קוטלר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.