מכירות הטאבלטים בישראל גדלו משמעותית בשנת 2014, ועמדו על 733,755 יחידות לעומת 442 אלף בשנת 2013 - גידול של 66%, כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC ישראל. גם המגוון על המדפים התרחב בשנה זו, אך הטאבלט הנמכר ביותר הוא עדיין האייפד של אפל, שמחיריו נעים בין 2,050 שקל לאייפד מיני 3 ועד 2,500 שקל לאייפד אייר 2. עם זאת, נתח השוק של האייפדים ירד משמעותית בכמעט 26% בשנה החולפת - מ-31.3% ב-2013, ל-23.2% ב-2014.
הישראלים לא רק קנו פחות אייפדים, אלא גם פחות טאבלטים של סמסונג ושל אסוס. סדרת גלקסי טאב של סמסונג, הכוללת את דגמי טאב אס (2,500 שקל לגרסת 10.5 אינץ'), טאב פרו (1,800 שקל לגרסת 10.1 אינץ') וטאב 4 (1,700 שקל ל-10.1 אינץ'). מדורגת שנייה, עם 20% לעומת 25.4% ב-2013 (ירידה של כ-21%). הטאבלטים של אסוס, כמו טרנספורמר פד TF303שמחירו -2,100 שקל (טאבלט היברידי הכולל מקלדת), או ממו פד ME302C שמחירו 1,700 שקל, היוו ב-2014 13% מכלל המכירות, לעומת 16.2% בשנה שקדמה לה.
אילו טאבלטים נרכשו יותר מבעבר? LG ואייסר. LG שיווקה את דגם G Pad 8.3 ב-1,400 שקל ואת G Pad 10.1 ב-1,300 שקל, אחרי ששנה קודם לכן כמעט ולא שיחקה בתחום הטאבלטים. הדגמים האלה הביאו אותה לנתח שוק של 4.5% ב-2014 (לעומת 0.4% ב-2013), כך שהיא מדורגת רביעית. אייסר, המדורגת במקום החמישי, גדלה מ-2.9% ל-4.5%, כאשר היא מכרה את ה-W1-810 ב-900 שקל ו-Iconia ב-800 שקל.
במקום השישי נמצאת לנובו, שירדה מ-5% ל-3.9%. החברה הסינית הציעה בשוק את ה-IdeaTab S6000 ב-1,100 שקל. נתון מעניין הוא גידול של קטגוריית "האחרים". כאן יש גידול מ-18.8% בשנת 2013 ל-31% ב-2014. במילים אחרות, ישראלים שרכשו טאבלטים ב-2014 חיפשו ומצאו אלטרנטיבות במותגים קטנים יותר, ובעיקר במותגים סיניים.
"הצמיחה הגדולה של הטאבלטים הייתה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה", אומר גדעון לופז, מנהל IDC ישראל. "בעיקר בגלל מכירות הטאבלטים בחברות הסלולר, שהפכו לגורם הדומיננטי במכירות. הדבר הזה גרם לכולם לחשוב שיש ביקוש לטאבלטים, אבל בפועל הביקוש היה יותר נמוך, כאשר ברבעון הרביעי הביקוש הזה הופסק והמכירות נחתכו בחצי".
לדברי לופז, הירידה במכירות היא תוצאה של מיצוי מכירת הטאבלטים דרך חברות הסלולר, "עדיין צריך לזכור שהערוץ הזה מוכר כמה אלפי יחידות בחודש". עוד מוסיף לופז, שבשוק הטאבלטים יש מוצרים היבריידים הכוללים מקלדת אותה ניתן לנתק מהטאבלט, בעוד שהטאבלטים ללא מקלדת ננגסים במכירות שלהם על-ידי סמארטפונים עם מסך גדול. מה שיוביל בסופו של דבר לירידה במכירות של טאבלטים סטנדרטיים. "אם מערכת החינוך תחליט שהיא מאמצת את הטאבלטים הסטנדרטיים, נראה פה גידול במכירות".
אילו טאבלטים קנו הישראלים ב 2014
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.