עו"ד דפנה טלגם, נכדתו של מייסד משרד גורניצקי, הלכה לעולמה

עו"ד מוריאל מטלון: "דפנה טלגם הייתה חפה מכל האדרה עצמית... בדרכה שלה כבשה את מקומה כמשפטנית מובהקת בזכות כישרונה"

עו"ד דפנה טלגם / צילום: קובי מהגר
עו"ד דפנה טלגם / צילום: קובי מהגר

"אהבת האדם ואהבת התרבות, יושרה בלתי מתפשרת, הליכה תמיד עם האמת שלה וצניעות לכת שאין רואים עוד במקומותינו היום... חפה מכל האדרה עצמית, חפה מכל ניסיון לומר 'אני ואפסי עוד'... בדרכה שלה כבשה את מקומה כמשפטנית מובהקת בזכות כישרונה".

במילים אלה נפרד עו"ד מוריאל מטלון מעו"ד דפנה טלגם ז"ל שהובאה בשבוע שעבר למנוחות. טלגם, שותפה בכירה במשרד גורניצקי ושות' ומומחית למשפט מסחרי, סבלה בשנים האחרונות ממחלה קשה, אך נותרה מחויבת למשרד וללקוחותיה והמשיכה לעבוד עד לחודשים האחרונים, למרות כאבי המחלה הניכרים שחוותה.

טלגם היא בתו של ירוחם גורניצקי ז"ל, מי שהיה השותף הבכיר במשרד במשך 40 שנה; נכדתו של מייסד המשרד ישראל גורניצקי ז"ל; וכלתו של מי שכיהן כשופט מחוזי בתל-אביב, משה טלגם ז"ל.

על אף היותה בת למשפחת אצולה במונחים של הקהילה המשפטית בישראל, "טלגם מעולם לא נעזרה בזכות אבות, ותמיד הפגינה: 'אני כאן בזכות עצמי'", אמר מטלון בדברי ההספד שלו.

עם זאת, טלגם ראתה בייחוסה המשפטי מעין חובה היסטורית, וכנציגת המשפחה המייסדת של המשרד הוותיק, הקפידה לפגוש כל מתמחה ועורך דין חדש שהועסקו במשרד, גם בשנים האחרונות כשבמשרד התחלפו כ-30 מתמחים מדי שנה.

טלגם החלה את דרכה המקצועית ב-1978 כמתמחה, ובהמשך כעורכת דין במשרד קומיסר בחיפה. בשנות ה-80 נסעו טלגם ובעלה, יואב טלגם, לארה"ב למספר שנים לצורך לימודים. כששבו לארץ באמצע שנות ה-80, החלה טלגם לעבוד במשרד הוותיק הקרוי על-שם משפחת אביה וסבה כעורכת דין. ב-1995, לאחר שאביה ירוחם פרש מניהול המשרד, החליטו השותפים הבכירים למנותה לשותפה.

לדברי מטלון, "אני זוכר היטב כשבאתי לבשר לירוחם גורניצקי שבתו דפנה התקבלה לשותפות. זאת, כשהוא לא נקף שנים אצבע בעניין, אך ניכר היה שזה היה מהימים המאושרים בחייו. הוא ממש קרן מאושר".

לפני כ-10 שנים התמנתה טלגם לחברת הוועדה המנהלת במשרד, תפקיד שנשאה על אף מחלתה הקשה בשנים האחרונות.

טלגם התמחתה בקשת רחבה יחסית של תחומים של המשפט המסחרי: מעסקאות מימון, דרך דיני הגבלים עסקיים ועד לדיני איכות סביבה. נראה שאפשר לאפיין את התמחותה של טלגם גם באמצעות הלקוחות - בהם בעלי הון פרטי מהארץ ומהעולם, שביקשו לנהל את ענייניהם בדיסקרטיות גמורה. "טלגם זכתה לאמון מלא מלקוחות אלה והייתה לאשת סודם", העיד מטלון.

ראש המשרד, עו"ד פנחס רובין, ספד גם הוא לטלגם: "משך שנים עמדה דפנה בגבורה מעוררת השתאות אל מול פני המחלה, ויכלה לה. המחלה לא שברה את רוחה של דפנה, שהמשיכה עבודתה כסדרה ולקחה גם חלק חשוב בעיצוב התנהלות המשרד, ריכוז תחומים חשובים, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, והכול כאילו אין מחלה וכאילו אין סבל".

פטירתה של טלגם מסמלת את סופה של שושלת משפחת גורניצקי במשרד שייסד סבה לפני יותר מ-75 שנה. טלגם הותירה אחריה בעל ו-3 ילדים.