למרות המיזוג עם כיתן: צניחה של 29% ברווחי גולף ב-2014

המיזוג עם החברה-האחות סייע אמנם לגידול של 4.4% בהכנסות גולף, אך הרווח התפעולי צנח אשתקד ב-32%

חנות של גולף אנד קו / צילום: אייל פישר

מיזוג פעילות כיתן סייע לגולף להציג גידול של 4.4% בהכנסות השנתיות אשתקד, ל-721 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי צנח בכ-32% והסתכם ב-44 מיליון שקל בלבד. שיעור הרווח התפעולי ירד מ-9.3% ל-6% ב-2014. בשורה התחתונה נרשמה צניחה של 29% ברווח השנתי של גולף, שהסתכם ב-36 מיליון שקל.

הירידה בביצועי קבוצת גולף נבעה, בין היתר, מעלייה של 9% בהוצאות המכירה והשיווק וכן מעלייה של 24% בהוצאות הנהלה וכלליות ל-30 מיליון שקל. בקבוצה מציינים כי העלייה בהוצאות נבעה גם ממענק פרישה של 1.2 מיליון שקל למנכ"לית היוצאת, אילנה קאופמן. הרווח הגולמי עלה ב-3%, ושיעורו נשחק באופן מתון מ-59.7% ל-58.9%.

גולף, מקבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק, היא קבוצת האופנה הרביעית בגודלה בישראל, אחרי פוקס, גוטקס מותגים וקסטרו, והיא מפעילה 328 חנויות ו-9 רשתות, הכוללות את גולף, גולף אנד קו, גולף קידס, פולגת, אינטימה, בלו בירד, ספרינט, כיתן ומקס מורטי.

לגולף יש שני מגזרי פעילות - אופנת ההלבשה ואופנת הבית - אם כי מגזר אופנת הבית כולל גם את גולף קידס ומקשה על ניתוח הביצועים של הקבוצה בתחום הטקסטיל וכלי הבית בנפרד.

את הצניחה החדה ביותר ברווח התפעולי רשמה הקבוצה במגזר ההלבשה, שבו צנח הרווח התפעולי ב-60% ל-7.8 מיליון שקל. בהתאם צנח שיעור הרווח במגזר מ-5.7% ל-2.3%. בתחום אופנת הבית צנח הרווח התפעולי ב-22% ל-34 מיליון שקל, וגם כאן שיעורו נשחק - מ-12.7% ל-9%.

בקיץ האחרון אישר דירקטוריון גולף תוכנית אסטרטגית חדשה לקבוצה שמנהל כיום אלי מיזרוח, שמטרתה חציית רף הכנסות של מיליארד שקל בתוך 4 שנים, עם רווחיות EBITDA של 10% עד 13%.

יעד זה מחייב את הקבוצה לגידול של 39% בהכנסות הקבוצה בזמן זה. לשם מימוש התוכנית פתחה הקבוצה במסע רכישות, ובתחילת השנה היא חתמה על שתי עסקאות, נוסף על מיזוג החברה-האחות כיתן: רכישת אתר האופנה הישראלי Adika בכ-40 מיליון שקל; ורכישת השליטה בפעילות מותגי ארכדיה (טופ שופ, טופ מן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג') ב-37.5 מיליון שקל.