יוניון, מדיה קום ויוניברסל יתמודדו על רכש המדיה של עמינח

באחרונה החליטה עמינח להיפרד ממשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ולעבוד באופן עצמאי ללא משרד פרסום

זמן קצר לאחר הפרידה ממשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, וההחלטה לנהל את הפרסום באופן עצמאי, קבוצת עמינח מחפשת פיתרון לרכש המדיה.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה עורכת מכרז על תקציב רכש המדיה שלה, שבו משתתפות חברות המדיה יוניון, מדיה קום ויוניברסל מקאן. עד עתה רכשה את המדיה של הקבוצה חברת יוניברסל מקאן, הפועלת בשיתוף-פעולה עם גליקמן-נטלר-סמסונוב.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני שבועות ספורים הסתיימה התקשרות ארוכת-שנים בין גליקמן לקבוצת עמינח. הצדדים עבדו יחד כ-18 שנה, אך בעמינח החליטו לקצץ בעלויות ולא מתכוונים בשלב זה להתקשר עם משרד פרסום חדש.

הכוונה, לפחות בשלב הראשון, היא לייצר את העבודה הפרסומית של החברה באמצעות צוותי פרילנסרים, והישענות על חומרים שייצר עבורה בעבר גליקמן-נטלר-סמסונוב.

עם זאת, רכישת המדיה באופן עצמאי היא מהלך מסובך בהרבה. מדובר בתחום שבו לכוח הכללי של הרוכש יש משמעות רבה, גם במחירים וגם בפריסת המדיה, ולכן חברות מעדיפות בדרך-כלל להתקשר עם חברת מדיה גדולה.

תקציב הפרסום של קבוצת עמינח כולל את המותג עמינח, את מזרוני קינג קויל ואת הרשתות גוד נייט ועמינח סנטר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של הקבוצה עמד ב-2014 על כ-73.6 מיליון שקל במחירי מחירון (כ-22 מיליון שקל במחירים ריאליים). ב-2013 עמד היקף הפרסום של הקבוצה על כ-85.8 מיליון שקל במחירי מחירון (כ-28 מיליון שקל ריאליים).