אחד מכל 5 נהגים הודה שנהג שיכור בשנה האחרונה

לקראת פורים, חג העדלאידע והמסיבות רוויות האלכוהול, עמותת "אור ירוק" ערכה סקר חדש שנתוניו מעלים ממצאים מדאיגים

אחד מכל 5 נהגים מודה שנהג תחת השפעת אלכוהול לפחות פעם אחת: הנתון המדאיג הזה עולה מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" לקראת חג הפורים, בו רבים יוצאים לחגוג במסיבות רוויות אלכוהול.

הסקר מעלה כי 18% מהנהגים הודו שנהגו בשנה האחרונה לפחות פעם אחת תחת השפעת אלכוהול. 41% מהנהגים שהשיבו שנהגו לאחר ששתו, טענו כי הם נוקטים "אמצעי זהירות" כמו שתיית קפה או מים - ורק אז יוצאים לדרך. 30% טענו כי לא היה מי שינהג במקומם - ולכן הם נאלצו לנהוג כשבדמם אלכוהול.

28% מהנשאלים ענו שהם מאמינים שהאלכוהול לא משפיע עליהם; ושיעור זהה של נהגים השיבו כי למרות ששתו אלכוהול, הם נוהגים בזהירות רבה. 14% טענו כי עלו על ההגה לאחר ששתו כמות קטנה בלבד שלא משפיעה עליהם.

הכי הרבה שיכורים - בתל-אביב

במהלך שנת 2014 נרשמו כ-10,000 דוחות לנהגים שיכורים: בתל-אביב נתפסו נוהגים הכי הרבה שיכורים, ובשנה האחרונה ניתנו בה 1,331 דוחות בגין נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים.

בכל שנה נהרגים בממוצע 18 בני אדם בתאונות דרכים שבהן אחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול, ונפגעים בממוצע 653 בני אדם בלמעלה מ-300 תאונות דרכים.

"הסברה היא כלי חשוב במאבק בנהגים שיכורים שמסכנים את כולנו בכביש, אך היא לבדה לא מספיקה", התריע מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב. "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה לתפיסת נהגים שיכורים בכל ימות השנה ולא רק באירועים מיוחדים. למשטרה חסרות מאות ניידות שיתפרסו בכבישים וירתיעו נהגים שיכורים מלעלות על הכביש".

לדבריו, "אגף התנועה נמצא בשפל חסר תקדים שלא היה כמותו. שר התחבורה חייב להתערב ולדאוג".