שסטוביץ מוחקת את מותג דגני הבוקר מילבו

למרות מבחני טעימה מוצלחים, המותג לא הצליח לכבוש את הצרכן הישראלי ■ בחברה שוקדים על שיפור המוצר במטרה להשיקו מחדש בעתיד

חברת חטיפי מנה הפסיקה את ייצור דגני הבוקר תחת המותג מילבו - כך נודע ל"גלובס".

מילבו הוא מותג דגני בוקר תואם "כריות" תלמה של חברת יוניליוור, שחברת מנה השיקה לפני מספר שנים, והוא שווק לרשתות השיווק במחיר נמוך משמעותית ממחירו של המותג "כריות". המותג שווק בשני טעמים: מילבו שוקולד ומילבו נוגט. למרות מבחני טעימה מוצלחים שנעשו למותג, הוא לא הצליח לכבוש את הצרכן הישראלי.

במקביל להפסקת הייצור תחת המותג מילבו, החלה חברת מנה לייצר את המוצר כמותג פרטי עבור רשת שופרסל, והוא נמכר תחת השם "פיצוצי נוגט" ותחת השם "פיצוצי שוקו" במחיר של 14.90 שקל לאריזה של 750 גרם. במנה מביעים שביעות-רצון מהיקפי המכירות תחת המותג הפרטי בשופרסל.

עוד קודם לכן (לפני כשנתיים) החלה מנה לייצר את המוצר כמותג פרטי עבור רשת מגה, ושם הוא נמכר תחת השם "ביסים".

חברת מנה, שעברה מספר ידיים, נמצאת היום בבעלות משותפת של שסטוביץ (80%) ומיכאל לובושיץ (20%) המשמש גם כמשנה למנכ"ל חברת שסטוביץ. החברה עוסקת בייצור חטיפים מלוחים תחת מותגים שונים כמו קראנצ'וס, פריכיות, פירורי לחם תחת המותג "מאסטר שף" ועוד.

מקורות בחברת מנה מבהירים, כי מחיקת המותג מילבו אינה מסמנת את הרמת הידיים של החברה משיווק מותג מתחרה ל"כריות". בימים אלה שוקדים בחברה על שיפור במוצר וכן על שינוי באריזה ובשם המותג, וזאת מתוך כוונה להשיק אותו מחדש בעתיד.

עם זאת, מקורות בסביבת החברה מותחים ביקורת על הקמעונאים, שהם לדבריהם אחת הסיבות לכישלון המותג. לדבריהם, "הקמעונאים העמיסו על מילבו רווח של 30%, אבל על 'כריות' הם מפסידים 20%. כשהמותג הגיע לצרכן, המחיר הנמוך לא התגלגל אליו. זה ההבדל בין מותג מוביל למותג קטן".

חברת שסטוביץ סירבה להגיב לידיעה.