בעל השליטה בגטר גרופ הגיש הצעת רכש בפרמיה של 4%

הצעת הרכש של סלו מנדלבאום מתייחסת לכ-13% מהונה של גטר גרופ, ונעשית לפי שווי של 22.9 שקל למניה ■ בשל הפרמיה הזניחה במחיר ההצעה לא מן הנמנע כי מנדלבאום יפרסם בקרוב הצעה משופרת

מיכאלה פוקס / צילום: תמר מצפי
מיכאלה פוקס / צילום: תמר מצפי

גם חברת גטר גרופ בדרכה להצטרף לרשימה המתארכת של חברות הנפרדות מהבורסה, אחרי שבעל השליטה, סלו מנדלבאום, פרסם אתמול (ד') הצעת רכש למניות הציבור, שבמסגרתה הוא מעוניין להשקיע כ-24 מיליון שקל ברכישת חלקו בחברה.

הצעת הרכש של מנדלבאום מתייחסת לכ-13% מהונה של גטר גרופ , ונעשית לפי שווי של 22.9 שקל למניה - גבוה ב-4% בלבד משוויה בבורסה בעת פרסום ההצעה - מה שגרר עליות דומות במנייתה אתמול למחיר ההצעה. מועד ההיענות האחרון להצעה נקבע ל-19 במארס, אולם בשל הפרמיה הזניחה במחיר ההצעה לא מן הנמנע כי מנדלבאום יפרסם בקרוב הצעה משופרת.

בגטר גרופ מציינים כי מחיר הצעת הרכש גבוה בכ-23% משווי המניה הממוצע בששת החודשים האחרונים, אחרי שמוקדם יותר השנה היא קפצה ב-25% בעקבות עדכון על כך שמנדלבאום בוחן אפשרות לפרסם הצעת רכש. שווי החברה: 185 מיליון שקל.

גטר גרופ, המנוהלת על-ידי מיכאלה פוקס, עוסקת בהפעלת מעבדות פיתוח תמונות וביבוא ושיווק של ציוד לצורכי צילום. הצעת הרכש שפרסם מנדלבאום מגיעה זמן קצר לאחר שהחברה פרסמה דוחות מתוקנים מאז 2011, בגין הפרשות רטרואקטיביות לחובות מסופקים של לקוחות. השפעת התיקון באה לידי ביטוי בדוחות ספטמבר 2014 בירידה של 9.3 מיליון שקל ביתרת הלקוחות, של 3.8 מיליון שקל במלאי החברה ושל 12.6 מיליון שקל ביתרת הרווחים. מחיקת גטר גרופ מהמסחר ממשיכה את מגמת הנטישה בבורסה, אחרי שב-2014 ירד מספר החברות בה ב-7%, ל-473.