ברקע השיא בבורסה: גיוסים של כ-220 מ' ש' לקרנות מנייתיות

הקרנות המסורתיות גייסו ב-4 ימי מסחר כ-1.7 מיליארד שקל, סכום השווה למחצית הגיוסים שנרשמו בחודשיים הראשונים של השנה ■ הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-3.7 מיליארד שקל בשבוע

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

המסחר בבורסה בשבוע שעבר התאפיין במגמה מעורבת שהתבטאה מחד, בעליות שערים במדדי המניות ובמדדי אגרות החוב הקונצרניות. מנגד, מדדי אגרות החוב הממשלתיות רשמו ירידות שערים על רקע המימושים שנרשמו באג"ח ממשלת ארה"ב.

הקרנות המסורתיות גייסו ב-4 ימי מסחר כ-1.7 מיליארד שקל, סכום השווה למחצית הגיוסים שנרשמו בחודשיים הראשונים של השנה. זאת, בהובלת קרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-1.35 מיליארד שקל, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

על רקע הריבית האפסית, הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-3.7 מיליארד שקל - זינוק חד לעומת השבוע הקודם. מנגד, גיוסים קלים של כ-20 מיליון שקל נרשמו בשבוע שעבר בקרנות השקליות, זאת לעומת פדיונות של כ-60 מיליון שקל בשבוע הקודם. קרנות אג"ח חו"ל רשמו עלייה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-70 מיליון שקל.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-220 מיליון שקל - זינוק של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-120 מיליון שקל לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-100 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-60% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות נותבו לקרנות המחקות, המתחלקים שווה בשווה בין קרנות מניות בחו"ל לקרנות מניות בישראל.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו גיוסים של כ-770 מיליון שקל - זינוק חד של כ-100% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע האחרון של פברואר. בעקבות התשואות החיוביות שמאפיינות את האפיק מתחילת השנה, קרנות אג"ח קונצרני שינו כיוון וגייסו השבוע כ-30 מיליון שקל, זאת לעומת פדיונות של כ-100 מיליון שקל בשבוע הקודם ובניגוד מוחלט לגל פדיונות המסתכם מתחילת שנה בכ-1.4 מיליארד שקל.