"אלה בחירות של התקשורת שיצאו לדרך בגלל התקשורת"

דרור פויר מנסה להבין עם יובל דרור איך מי שאמור לחנך את הדור הבא של אנשי התקשורת כל-כך כועס עליה

יובל דרור / צילום: איל יצהר
יובל דרור / צילום: איל יצהר

לפני כ-4 חודשים מונה ד"ר יובל דרור, 44, לדיקאן בית-הספר לתקשורת במסלול האקדמי של המכללה למינהל בראשון-לציון, וכשאנחנו נפגשים בפתח בית-הספר, כמעט שאין לנו ברירה אלא לשמוח איש למראה רעהו.

מלבד עבר עיתונאי של למעלה מעשור ("הארץ", ידיעות אחרונות", ערוץ 2) ו-3 ספרי עיון בנושא האינטרנט (!), דרור הוא בלוגר ותיק ("מאבד תמלילים") ומרואיין מועדף בתוכנית של לונדון וקירשנבאום, שם הוא מבאר עבור השניים בחן שלל סוגיות דיגיטליות. בנוסף, הוא כותב טור שבועי של ביקורת תקשורת לאתר "העין השביעית".

- הפוליטיקאים מימין חוזרים ותוקפים את התקשורת בטענה שהיא שמאלנית. יכול להיות שהם צודקים?

"אני באמת לא יודע אם 'התקשורת' שמאלנית. ובכלל, מה זה 'התקשורת'? האם 'ישראל היום' שמאלני? ערוץ 1? רשת ב'? 'מעריב'? 'מקור ראשון'? 'יתד נאמן'? האם 'ג'רוזלם פוסט' שמאלני? האם 'גלובס' שמאלני? זו נראית לי הפשטה שטחית לדבר על 'התקשורת'.

"לגופו של עניין - הימין, למעט הפסקה קצרצרה, נמצא בשלטון עשרות בשנים, ראש הממשלה חולש על כמה וכמה אמצעי תקשורת באופן ישיר או באופן עקיף, ועדיין מדברים על תקשורת שמאלנית. קצת מגוחך, לא?".

- נראה שמערכת הבחירות העכשווית מתנהלת בתקשורת ונגדה, בו-זמנית.

"ראשית, נדמה שיש כמעט קונצנזוס בקרב הפרשנים הפוליטיים שכדור השלג שהביא בסופו של דבר לבחירות החל באישור בקריאה ראשונה של חוק 'ישראל היום', כך שעל פניו אלה בחירות של התקשורת שאולי יצאו לדרך בגלל התקשורת".