האימפריה העסקית של ראיין גיגס וגארי נוויל

שחקני העבר של מנצ'סטר יונייטד, שכבר מחזיקים בבר לונדוני - פתחו מלון ארבעה כוכבים בסמוך לאולד טראפורד בעלות של 24 מיליון ליש"ט; בקרוב צפויים לפתוח מלון בוטיק נוסף במרכז מנצ'סטר

גארי נוויל, ראיין גיגס, מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
גארי נוויל, ראיין גיגס, מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

גארי נוויל וראיין גיגס, שחקני העבר של מנצ'סטר יונייטד, פתחו בסוף השבוע שעבר בית מלון חדש בסמוך לאולד טראפורד, האצטדיון הביתי של "השדים האדומים". עלות הפרויקט, לפי "הטיימס", עומדת על 24 מיליון ליש"ט. שמו: "מלון כדורגל" (Hotel Football).

אחת האטרקציות של בית המלון, שעלות הכניסה אליו תעמוד על 40 ליש"ט (לא כולל תשלומי הלינה הרגילים): מגרש כדורגל בקומת הגג, עם נוף פנורמי לעיר (וכמובן שגם לאולד טראפורד). 

באופן טבעי, קהל הלקוחות העיקרי אליו מכוונים נוויל וגיגס - הם אוהדי כדורגל שיגיעו לצפות במשחקיה של יונייטד. המחיר הזול ביותר שניתן יהיה להשיג תמורתו שהייה במלון ארבעת הכוכבים (עבור לילה+ארוחת בוקר) יעמוד על 108 ליש"ט, אך הוא יאמיר משמעותית בסמיכות למשחקים: כך למשל, סביב ה-16 במאי, אז תארח יונייטד את ארסנל - זמן השהות המינימלי במלון הוא שלושה לילות, בעלות שתתחיל ב-310 ליש"ט ללילה.

משקיעים נוספים בבית המלון הם שלושה שחקנים אחרים מ"מחזור 92" - אותו דור מפורסם שהודרך על-ידי אלכס פרגוסון לזכייה במגוון רב של תארים במנצ'סטר יונייטד: פול סקולס, ניקי באט, וגם אחיו של גארי נוויל - פיל. נעדר בולט מרשימת המשקיעים: דייויד בקהאם (אך פעילותו העסקית נרחבת מספיק גם ללא בית המלון).

יש לציין כי זהו לא המיזם הכלכלי המשותף הראשון של נוויל וגיגס, ששיחקו במהלך כל הקריירה שלהם במנצ'סטר יונייטד: השניים כבר פתחו בסוף 2013 בלונדון, בסמוך לאצטדיון האולימפי - את הבר Cafe Football, כאשר בבית המלון החדש קיים בר תחת אותו השם - עם תפריט אוכל זהה.

על-פי דיווח ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז", הצמד נוויל-גיגס כבר שוקד על הרחבת הרשת שלו - ונמצא בהליכים מתקדמים לפתיחת בית מלון שיוקם על חורבות בניין הבורסה ההיסטורי השוכן במרכז מנצ'סטר. השניים כבר רכשו את המבנה בתמורה ל-1.5 מיליון ליש"ט בלבד (למרות שב-2004 הוערך השווי שלו ב-4.7 מיליון ליש"ט), וכעת הם ממתינים לאישורי הבנייה. מדובר יהיה על מלון בוטיק (35 מיטות), שלא יהיה ממותג-כדורגל בצורה כלשהי. לצורך בניית וניהול המלונות הקימו גיגס ונוויל חברה ייעודית בשם GG Hospitality.