אירוע "רגע אחד": אמנות על קירות ומופע אופרה בעיריית ת"א

האירוע, בשיתוף עיריית ת"א, יתקיים במרכז ענב לתרבות ובמתחם האמנים גבירול, במשך ערב אחד בחמישי הקרוב

הקשר בין עיריית תל-אביב לאמנים הפועלים בעיר יודע עליות ומורדות. למרות זאת, מתקיימות יוזמות יצירתיות ואפילו פורצות דרך, חלקן מגיעות מאגף התרבות בעירייה, וחלקן צומחות בקרב האמנים וזוכות לעידוד ותמיכה.

אירוע כזה הוא "רגע אחד", מעבדת תרבות חיה ואפשר לומר בועטת, המתקיימת בין כותלי בית העירייה וסביבתה הקרובה - במרכז ענב לתרבות ובמתחם האמנים גבירול, במשך ערב אחד ביום חמישי הקרוב.

האמנית נורית דויד מציגה בהזמנת העירייה את היצירה החדשה "מאלף ועד תו", על הקיר הדרומי של בניין העירייה, מתחת לגשר. לאורך 40 מטר, דויד פורשת ציורים גיאומטריים-דיגיטליים, המציגים שלבי חיים מינקות עד זקנה.

חתן פרס ישראל הצלם אלכס ליבק יעביר סדנת אמן. אמני הפרפורמנס עדילי ליברמן ונדב בושם יוציאו את הקהל לסיור מורשת קרב ב"אתרים היסטוריים" בתוך הבניין - כחלק מסדרת עבודותיהם הסאטירית "בנות בצריח".

בקומה העשירית בבניין העירייה יפעל אולם קולנוע זמני; בחדרו של סגן ראש העיר אסף זמיר יופיעו זמרי האופרה הישראלית. גם בחדרה של מהרטה ברוך, סגנית ראש העיר, יתקיים מופע של תסכיתים גרוטסקיים של שני ברונר ודן אלון, ובאולם האירועים בקומה ה-12 יעלו עבודות מחול של נעה צוק.

באירוע יושק הפרויקט Mix the City Tel Aviv Yafo של המוזיקאי המקורי קותימן. 12 מוזיקאים מקומיים הוזמנו ליצור ולבצע קטעי מוזיקה שצולמו באתרים ברחבי תל-אביב, קותימן ערך את הקטעים והטמיעם בפלטפורמה דיגיטלית ראשונה מסוגה, המאפשרת ליצור ולשתף מיקס מוזיקלי של העיר. הקהל יוזמן להתנסות בחוויה לצד מפגש אמן בין קותימן ועמנואל ויצטום, מהמועצה הבריטית, התומכת בפרויקט.