קפה טורקי עלית - בראש מדד הפרסומות של יו-טיוב בפברואר

בראש המדד בפברואר ניצבת הפרסומת של קפה טורקי עלית, אבל את ההצגה גנב הסרטון של נתניהו שגיחך על החשיפות התקשורתיות נגדו

מדד הפרסומות החודשי של יו-טיוב ו"גלובס" עמד בחודש פברואר בסימן הדומיננטיות של שטראוס-עלית, לצד משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

אל המקום הראשון הגיע השחקן אביב אלוש, בקמפיין עבור קפה טורקי עלית ובאומן-בר-ריבנאי, שבמהלכו הוא מפרגן בגדול לשותף פוטנציאלי רק כי הוא שותה קפה טורקי. בסרטון, שגרף 449 אלף צפיות במהלך פברואר, נראות שתי שותפות שבוחנות אפשרות להחליף שותף שלישי לדירה, אבל מתחילות לגמגם ברגע שהוא מבקש לשתות קפה טורקי. אז קופץ אלוש ומנסה להציל את המצב ומספר שמי ששותה טורקי הוא כזה ששומר חניה לשותפות, עוצר פורצים ודג דגים. הסרטון ניפק 100 לייקים, כ-90 תגובות וכ-40 שיתופים בפייסבוק, לצד כ-70 שיתופים, 35 לייקים וכ-10 תגובות ביו-טיוב. לצד זה, הפרסומת זכתה לביקורת ואף נבחרה לפרסומת הסקסיסטית של השנה מטעם ארגון ויצ"ו.

מדד יוטיוב
 מדד יוטיוב

במקום השני, שוב באומן-בר-ריבנאי, הפעם עם טל ברמן כפרזנטור בפרסומת הומוריסטית תחת הכותרת הבומבסטית - "מהפכת האבות של אריאל". הרעיון בפרסומת, שרשמה 405 אלף צפיות במהלך חודש פברואר, הוא שברמן מנסה לרומם את רוחם של הגברים ולהציג בפניהם קפסולה חדשה שעושה 3 פעולות יחד ומקלה על תהליך הכביסה. הקמפיין כולל גם קריאה לפעולה בדמות שיתוף הצהרה בפייסבוק של גברים על כך שהנשים שלהם צריכות לסמוך עליהם בענייני הכביסה. הפרסומת זכתה ל-155 לייקים בפייסבוק ולכמות דומה של לייקים ביו-טיוב, לצד כ-50 שיתופים וכ-50 תגובות בפייסבוק.

באזז ויראלי לקמפיין של ביבי

במקום השלישי מפתיע ראש הממשלה בנימין נתניהו באחד מהסרטונים הבלתי נשכחים של מערכת הבחירות הנוכחית. בקמפיין הנוכחי לבחירות 2015 נתניהו מציג דמות משוחררת יותר ואולי כישרון משחק לא מבוטל שכולל מעט הומור. אמנם מדובר בקמפיין פוליטי לכל דבר, שזכה לתגובות נזעמות כולל סרטון תגובה של משה כחלון, אבל המסר הועבר בצורה טובה מבחינת הליכוד ונתניהו. כ-360 אלף הצופים ראו איך עוזרו של נתניהו מציג לו בכל פעם פרשיות מוזרות והזויות שזוכות לכותרות בעיתונים ובשאר אמצעי התקשורת, כדי להראות איך מנסים כביכול לפגוע בנתניהו.

העובדה שמדובר בקמפיין פוליטי יצרה באזז ויראלי ברשת, שבא לידי ביטוי במספרים גבוהים במעורבות הגולשים עם כ-540 לייקים בפייסבוק וכ-340 ביו-טיוב, לצד כ-360 שיתופים ביו-טיוב וכ-100 בפייסבוק, כ-140 ציוצים ועוד כ-120 תגובות בפייסבוק לצד כ-50 תגובות ביו-טיוב.

במקום הרביעי מפציע מנשה נוי בעוד אחת מסדרת הפרסומות שלו למוצרי טרה, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA. הפעם מדובר במשקה שוקו ללא תוספת סוכר ועם מסר שחוזר על עצמו בצורת שיר. 350 אלף גולשים נחשפו לפרסומת הזו, ועוד כ-150 גולשים שיתפו את הפרסומת מתוך יו-טיוב, לצד כ-15 נוספים ששיתפו בפייסבוק. בנוסף, כ-120 גולשים עשו לייק בפייסבוק וכ-180 נוספים ביו-טיוב.

במקום החמישי שוב מתייצבים עלית ומשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי עם הקולקציה החדשה של מסטיק MUST - מיקס. הפרסומת, שגרפה 333 אלף צפיות, מציגה שני גברים שהדיאלוג ביניהם מרמז כאילו מדובר בזוג שהתאהב, סטייל פרסומות לאתרי היכרויות, אבל בעצם מתייחס לרעיון של המסטיק החדש - שילוב של טעמים. הקמפיין זכה לכ-170 לייקים בפייסבוק ועוד 45 לייקים ביו-טיוב ולפחות מ-20 שיתופים בכל אחד מהאתרים.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.