יוצאים מהבונקר: הכסף ממשיך לזרום לקרנות מנייתיות

קרנות הנאמנות המסורתיות רשמו בשבוע שעבר גיוסים של יותר מ-1 מיליארד שקל

קרנות / צילום: טינקסטוק
קרנות / צילום: טינקסטוק

המסחר בשבוע שעבר התאפיין במגמה מעורבת שהתבטאה מחד, בעליות שערים במדדי המניות, ומנגד בירידה במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. הקרנות המסורתיות גייסו בשבוע כ-1 מיליארד שקל - ירידה של כ-50% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם.

מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות הנאמנות המסורתיות מסתכמים לכ-2.7 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.9 מיליארד שקל נותבו לקרנות המנוהלות וכ-800 מיליון שקל לקרנות המחקות. מרבית הגיוסים מתחילת החודש התרכזו בקרנות אג"ח כללי וקרנות אג"ח מדינה שגייסו יחד כ-2.25 מיליארד שקל, המהווים כ-80% מכלל הגיוסים בקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו גיוסים של כ-570 מיליון שקל - צניחה של כ-40% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ב-1.3 מיליארד שקל, והן מובילות בהיקף הגיוסים.

קרנות אג"ח קונצרני איבדו בשבוע שעבר כ-70 מיליון שקל, זאת לעומת גיוסים של כ-30 מיליון שקל בשבוע הקודם. מתחילת החודש, הקרנות הקונצרניות רשמו פדיונות של כ-30 מיליון שקל המורכבים מפדיונות של כ-200 מיליון שקל בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוסים של כ-170 מיליון שקל בקרנות המחקות.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-190 מיליון שקל - ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, שמשקפים גיוס של כ-150 מיליון שקל לקרנות המשקיעות בחו"ל וגיוסים של כ-40 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל וגמישות. כ-60% מכלל הגיוסים בקרנות המנייתיות השבוע נותבו לקרנות המחקות. מתחילת החודש, הגיוסים בקרנות המנייתיות הסתכמו ב-410 מיליון שקל.

קצב הגיוסים הממוצע בקרנות אג"ח מדינה נחתך בחצי לעומת השבוע הקודם והסתכם בגיוסים של כ-330 מיליון שקל, וכ-910 מיליון שקל מתחילת החודש, המתחלקים לכ-740 מיליון שקל בקרנות המנוהלות וכ-170 מיליון שקל בקרנות מחקות.

הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-3.7 מיליארד שקל בשבוע - ירידה של כ-20% בקצב הפדיונות היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-120 מיליון שקל נרשמו בקרנות השקליות, זאת לעומת גיוסים של כ-20 מיליון שקל בשבוע הקודם. קרנות אג"ח חו"ל רשמו בשבוע שעבר עלייה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-130 מיליון שקל.