התייעלות ופיטורים בחברות המדיה של קבוצת פובליסיס

זאת בעקבות אובדן תקציב פרוקטר ■ חברת המדיה סטארקום תמוזג עם חברת המדיה זניט ■ מנכ"לית סטארקום הילית מגד פורשת ■ המהלך כולל גם פיטורים של מספר עובדים להם לא יימצא מקום במסגרת הממוזגת

עדי כהן / צילום: איל יצהר
עדי כהן / צילום: איל יצהר

שבועות ספורים לאחר ההפסד במכרז על תקציב רכש המדיה של פרוקטר&גמבל, בקבוצת פובליסיס משלמים את המחיר.

ל"גלובס" נודע כי יו"ר קבוצת המדיה של פובליסיס, עדי כהן, מוביל מהלך שבמסגרתו תמוזג חברת המדיה סטארקום, שאמורה הייתה לטפל בתקציב פרוקטר, עם חברת המדיה זניט. עוד נודע כי מנכ"לית סטארקום, הילית מגד, ביקשה לפרוש מתפקידה.

המהלך כולל גם פיטורים של מספר עובדים להם לא יימצא מקום במסגרת הממוזגת. בפובליסיס טוענים כי הניהול ימוזג, אך סטארקום תמשיך להתנהל כיחידה נפרדת.

קבוצת פובליסיס החלה להפעיל בישראל את המותג סטארקום כבר באמצע 2012 - עד עתה ללא הצלחה גדולה. החברה הייתה אמורה לפעול כשלוחה של חברת המדיה הבינלאומית סטארקום, שתפעל כמותג נוסף לצד חברת המדיה זניט. המטרה הייתה לתת מענה לבעיות של ניגודי אינטרסים בין תקציבים המנוהלים בבאומן-בר-ריבנאי למשרדים אחרים של הקבוצה.

פתיחת סטארקום הייתה חלק מסדרת מהלכים כוללת שאמורים היו להפוך את קבוצת פובליסיס שנחשבת לשחקן מדיה חלש יחסית לשחקן משמעותי יותר. בנוסף ניסו בקבוצה לחזק את שורותיהם בשחקנים מנוסים מתחום השיווק והמדיה. הראשון היה יוסי ורשבסקי שקיבל על עצמו את תפקיד יו"ר הקבוצה, אך לאחר 10 חודשים חזר לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10. אחריו מונה לתפקיד עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום, שנחשב לאיש מקצוע חד ומנוסה.

ביולי 2014 מונתה מגד למנכ"לית סטארקום, אשר שימשה בשנים האחרונות בשורת תפקידים בחברת פרוקטר&גמבל. חודשיים לאחר הצטרפותה התברר כי תקציב רכש המדיה של פרוקטר יוצא למכרז, וסטארקום התמודדה מול מדיה קום.

קבוצת פובליסיס יצאה לקרב הזה כפייבוריטית, אולם במכרז זכתה דווקא מדיה קום. עבור פובליסיס, ההפסד של התקציב משך לחלוטין את השטיח מתחת לניסיונות החוזרים ונשנים שלה להפוך לשחקן מדיה משמעותי, שכן פרוקטר הוא תקציב המדיה הגדול של החברה, ואובדנו היווה מכה כואבת.

מזניט נמסר בתגובה: "אנו מתאימים את המבנה הארגוני ואת מבנה ההוצאות לתנאים המשתנים".