תדיראן בדרך לצאת מתחום מוצרי החשמל; חתמה הסכם עם ראלקו

תמקד את פעילותה בתחום המזגנים ותרחיב את פעילותה בתחום ההתייעלות האנרגטית, לרבות בתחום התאורה ■ תמכור לראלקו את זכויות היבוא, השיווק וההפצה של המותג בלומברג ב-24 מיליון שקל

משה ממרוד / צילום: יוסי כהן
משה ממרוד / צילום: יוסי כהן

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס הודיעה היום (ב') על קבלת אישור דירקטוריון החברה למתווה עקרוני ליציאתה מתחום שיווק מוצרי חשמל ביתיים ללקוחות קמעונאיים ולצרכנים סופיים.

בתדיראן, שבשליטת משה ממרוד, עדכנו כי בהתאם להחלטה זו, החברה תפעל "למכירת זכויותיה בהסכמי הפצת מותגיה השונים ו/או להתקשרות בהסכמי רישיון ו/או הסכמי הפצה, לרבות בקשר עם מותגים בבעלותה, והכול בהתאם למתווה ותנאים על-פי שיקול-דעתה".

עוד הוסיפו בחברה כי בכוונתה "למקד את פעילותה בתחום יבוא, ייצור ושיווק מזגני אוויר וכן להרחיב את פעילותה בתחום ההתייעלות האנרגטית, לרבות בתחום התאורה ותחומים משיקים נוספים".

כחלק מכך חתמה תדיראן על מזכר הבנות עם יבואנית מוצרי החשמל ראלקו, שלפיו תדיראן תמכור לראלקו את זכויות היבוא, השיווק וההפצה הבלעדיות בישראל של מוצרי החשמל של המותג בלומברג (Blomberg), המיובאים מקונצרן Arcelik הטורקי, תמורת 24 מיליון שקל.

10 מיליון שקל מהסכום ישולמו במועד השלמת העסקה, והיתרה תשולם ב-3 תשלומים שנתיים שווים.

נוסף על כך סיכמו שתי החברות ביניהן על העברת המלאי הקיים במועד השלמת העסקה, בתנאים שיסוכמו בהסכם המפורט.

ראלקו הציגה היום דוחות כספיים שליליים, עם שחיקה במחזור ההכנסות וברווח הנקי, אולם על רקע ההודעה לגבי ההסכם עם תדיראן, מנייתה רשמה עליות שערים נאות.