מדוע שמן עץ הזית יקר משמן מילומור, המיוצר באותו מפעל?

שמן תעשיות: "השמנים והאריזות של מותג עץ הזית הם מוצרי פרימיום"

"שני השמנים האלה הם אותו שמן, באותה תכולה בדיוק ומיוצרים באותו מפעל בדיוק", נכתב הבוקר (ב') בעמוד "האישה שהפסיקה לקנות" בפייסבוק, "אז למה ליטר שמן של עץ הזית עולה כ-3 שקלים יותר מהשמן של מילומור?".

הטענה מוצדקת: אכן מדובר באותו השמן בדיוק, אלא שצריך לבחון את מה שיש בקנקן לעומת הקנקן עצמו: ובמקרה הזה, בדומה למשל לחלב בשקית מול חלב בקרטון: הפער הוא בקנקן, כומר באריזה, משום שהמוצר זהה.

מי שהתנסה בשני השמנים יודע לספר על חווית שימוש שונה: בקבוק מילומור עשוי מפלסטיק דקיק שנמעך בקלות, הפקק לא נסגר כראוי, והשמן נשפך בכמות גדולה. שמן קנולה של המותג עץ הזית (המיוצר באותו מפעל) נארז בבקבוק נוח למזיגה, עם פקק מובנה שמונע שפיכת שמן מוגזמת - ועל זה הצרכנים משלמים: שמן קנולה מזוכך של מילומור נמכר בכ-5 שקלים באתר יינות ביתן, בעוד ששמן קנולה מזוכך של עץ הזית עולה 9 שקלים.

תגובת שמן תעשיות: "שמן תעשיות מציעה לצרכניה מגוון מוצרים לבחירה לפי רמות מחיר שונות. השמנים והאריזות של מותג עץ הזית הם מוצרי פרימיום ומציעים לצרכן נוחות שימוש הן מבחינת יציבות הבקבוק, פקק מיוחד לשמירה מפני חמצון, סגירה נוחה יותר ונוחות מזיגה באמצעות משפך. יש לציין כי הקמעונאי בלבד קובע את המחיר הסופי לצרכן".