חשד לתרמית ני"ע: מנהל באקסלנס גרף רווח אסור של 1.2 מיליון שקל

עומרי ויסמן, מנהל דסק מניות מוסדיים באקסלנס, ואבי אשכנזי, הבעלים של חברת מעשרות השקעות ופיננסים, חשודים שביצעו עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל כדי לעשות רווחים על חשבון המשקיעים

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

חשד לפרשה חדשה של תרמית בניירות ערך: רשות ניירות ערך עצרה אתמול (ב') וחקרה את עומרי ויסמן, מנהל דסק מניות בחדר המסחר של הלקוחות המוסדיים באקסלנס נשואה, ואת אבי אשכנזי, הבעלים של חברת מעשרות השקעות ופיננסים, בחשד שביצעו עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל כדי לעשות רווחים בתחכום ובהסוואה, במטרה לייצר להם רווח כספי על חשבון המשקיעים.

החשדות הם עבירות תרמית על-פי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות הלבנת הון.

ויסמן עובד באקסלנס מאז 2009, ולפני כן עבד במחלקת הברוקראז' של כלל פיננסים. אשכנזי הוא בעלים של החברה העוסקת בייעוץ פיננסי, וגם הוא עבד ב-2008-2009 בכלל פיננסים יחד עם ויסמן.

על-פי החשד, בשנים 2010-2012 פעל ויסמן ביחד עם אשכנזי לביצוע פעילות תרמיתית על-ידי עסקאות מתואמות ופעולות מסחר מוכוונות שער בהיקפים של למעלהמ-100 מיליון שקל, תוך ניצול מעמדו ותפקידו של ויסמן בשוק ההון ותוך גריפת רווחים אסורים של 1.2 מיליון שקל.

לפי החשדות, השניים ביצעו את הפעולות התרמיתיות בן חשבונות של אשכנזי לבין חשבונות מוסדיים באקסלנס. על-פי החשד, השנים רכשו מניות לחשבונות של אשכנזי מגורמים בשוק, ולאחר זמן קצר מכרו אותם בשער גבוה יותר בעסקאות מתואמות, ולהיפך - רכישה בשער נמוך ומכירת המניות בשער גבוה לגורמים אחרים.

בין השניים התקיימו בשנים אלה קשרים מקצועיים וחבריים תכופים ומשמעותיים בתקופה הרלוונטית. מעצרם הוארך, וניתן להם צו עיכוב יציאה מן הארץ.

מאקסלנס נמסר בתגובה: "אקסלנס רואה בחומרה רבה התנהלות מהסוג הנחשד. אקסלנס מחויבת לכספי לקוחותיה ותפעל בהתאם לממצאים, ככל שיהיו".