הרצל עוזר פורש מהוט עם שכר מצטבר של מעל 41 מיליון שקל

(עדכון) - עוזר, שכיהן כמנכ"ל החברה ולאחר מכן כיו"ר, יזכה למענק פרישה של 5.6 מיליון שקל, לאחר שבשנת 2014 עמדה עלות העסקתו על כ-8 מיליון שקל ■ הוט: "התנאים תואמים את מדיניות התגמול של החברה"

הרצל עוזר / צילום: אלי דסה
הרצל עוזר / צילום: אלי דסה

דירקטוריון הוט העניק מתנה לחג ליו"ר החברה, הרצל עוזר. קבוצת התקשורת עדכנה הבוקר (א') כי לעוזר, שסיים את תפקידו בסוף השבוע לאחר 6.5 שנים, אושר מענק פרישה של 5.6 מיליון שקל.

בקבוצת הוט הסבירו כי סכום זה משקף "את כל הסכומים והתנאים הנלווים המגיעים לו על-פי הוראות ההסכם, לרבות תשלום בגין 6 חודשי הסתגלות, ולמעט תשלום מענק שנתי בגין השנים 2015 ו-2016, ותשלום מענק טווח ארוך בגין השנים 2015-2016, עליהם ויתר עוזר".

עוד ציינו בהוט כי תנאי הפרישה של עוזר "הולמים את תפקידו, ניסיונו, תחומי אחריותו וכישוריו, כפי שבאו לידי ביטוי במהלך תקופת כהונתו בחברה, וכן את גודל החברה ואופי פעילותה. התנאים תואמים את מדיניות התגמול של החברה ואינם חורגים מהסכומים להם הוא זכאי על-פי הסכם העסקתו".

במהלך שנותיו בהוט תפס עוזר מקום של קבע ברשימת שיאני השכר בבורסה, ובסך-הכול מאז הצטרף להוט בשלהי 2008, וביחד עם המענק הנוכחי, עלויות העסקתו מצטברות לסכום מרשים של יותר מ-41 מיליון שקל ב-7 שנים. כ-14 מיליון שקל מתוכם בשכר, קרוב ל-20 מיליון שקל במענקים, והיתרה, בהיקף של כ-8 מיליון שקל, בתגמול מנייתי.

בשנת 2014 נמנה עוזר עם 30 בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר בבורסה, וזו התקרבה ל-8 מיליון שקל, כשעיקרה הגיעה ממענק. בתחילת 2014 נעשה תיקון בהסכם העסקתו של עוזר שהעלה את משכורתו החודשית מ-100 אלף שקל ל-114 אלף שקל, צמודים למדד, לצד הטבות נוספות.

הסכומים שצבר הרצל עוזר בהוט
 הסכומים שצבר הרצל עוזר בהוט

ממנכ"ל ליו"ר

קבוצת התקשורת הוט, הנמצאת בשליטת פטריק דרהי, פועלת במגזר הכבלים, שם היא מספקת שירותי טלוויזיה רב-ערוצית, שירותי טלפונים נייחים ושירותי אינטרנט. בנוסף היא מחזיקה בשירותי תקשורת סלולרית (הוט מובייל), פעילות שהושקה לפני קרוב ל-3 שנים.

עוזר מונה למנכ"ל הוט בסוף 2008, ובמארס 2014 עבר לכהן כיו"ר החברה, כחלק משינויים נוספים שנקטו אז בהוט, במטרה להיערך לרפורמת "השוק הסיטונאי" שתשפיע על הפעילות הקווית בשוק, ולקראת אפשרות לאיחוד הרשתות הסלולריות.

את מהלך כהונתו של עוזר בהוט ליוו דרמות רבות בשוק התקשורת הישראלי, בעיקר בחסות הרגולציה, והוא נאלץ להתמודד עם לא מעט איומים ומשברים שעברו על הוט בשנותיו בראשות החברה.

בסוף 2012 סייע עוזר לבעל השליטה דרהי להשלים הצעת רכש למניות הוט, באמצעות חברת קול (Cool) הפרטית של דרהי, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. כיום נסחרת הוט בבורסה בתל-אביב באמצעות שתי סדרות אג"ח בהיקף של 1.1 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות נמוכות של 1.5%-2.5%.

עוזר הגיע להוט לאחר שכיהן כמנכ"ל החטיבה הקולינארית באסם וכמנכ"ל חברת המלט נשר. בין תפקידיו בעבר ניתן למנות גם כהונה כמנכ"ל מיזם האינטרנט הסלולרי גו נקסט וכסמנכ"ל השיווק של בזק, כך שהוא הגיע להוט עם ניסיון והיכרות עם שוק התקשורת המקומי.

במקביל לעבודתו כשכיר עוזר גם היה אחד ממקימי אתר חיפוש העבודה Alljobs, ולפי פרסומים החזיק ב-10% ממנו, בעת שהשליטה באתר נמכרה לאתר ynet ב-2009 תמורת 30 מיליון שקל.

את שנת 2014, האחרונה תחת ניהולו של עוזר, סיכמה הוט עם שחיקה של כ-4% בהכנסותיה, ל-4.1 מיליארד שקל, לצד קפיצה של כ-170% ברווח התפעולי שהגיע ל-576 מיליון שקל. הרווח הנקי עמד על 216 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 62 מיליון שקל שהציגה הוט בסיכום 2013. הוט הצליחה לצמצם את ההוצאות התפעוליות שלה ב-2014 בעיקר בזכות צמצום הוצאות דמי הקישוריות בעקבות שיתוף רשתות שקיימה עם פרטנר, וכן בזכות תהליך התייעלות וירידה בהוצאות על תוכניות ושידורים.