דיווחים: לידס יונייטד תימכר לרד-בול עבור 60 מיליון ליש"ט

המגעים בין ענקית משקאות האנרגיה לבין מועדון הכדורגל האנגלי מתחממים; העסקה "עשויה להיסגר בתוך שבועיים-שלושה"

לידס יונייטד / צלם: רויטרס
לידס יונייטד / צלם: רויטרס

מאסימו סלינו, הבעלים האיטלקי של לידס יונייטד, טען בסוף השבוע כי מתנהלים מגעים מתקדמים למכירת המועדון, המשחק בליגת המשנה האנגלית - אל ידיו של קונצרן משקאות האנרגיה רד-בול. "ישנה הצעה על השולחן והיא נשקלת", סיפר סלינו ל"יורקשייר איבנינג פוסט".

יש לציין כי על ההתעניינות של רד-בול ברכישת לידס כבר פורסם באנגליה בסוף השנה שעברה. כעת, על-פי דיווח ב"מירור", המגעים התחממו והעסקה, שמוערכת ב-60 מיליון ליש"ט, "עשויה להיסגר בתוך שבועיים-שלושה".

סלינו נפסל מלנהל את לידס על-ידי הנהלת ה"פוטבול ליג" (הליגות 2-4 בחשיבותן באנגליה), לאור הרשעתו הפלילית באיטליה (הברחת סחורה על היאכטה הפרטית שלו שגרמה להעלמת מס בשווי 390 אלף אירו). ההשעיה שלו מניהול לידס תקפה עד ה-4 במאי.

מי שמטפל מאז בענייני הקבוצה השוטפים היא חברת ההחזקות בה שותף סלינו, Eleonora Sport. "ג'יאמפאולו קאבוני, אחד השותפים בחברה, אמר לי שרד-בול הגישו את ההצעה והם שוקלים אותה", הבהיר סלינו.

רד-בול הפכה בשנים האחרונות למשקיעה בולטת ביותר בכדורגל האירופי והעולמי, כשהיא מחזיקה בין היתר את הקבוצות רד-בול זלצבורג (אלופת אוסטריה), ר.ב לייפציג (בונדסליגה 2, שם משחק הישראלי עומר דמארי) וניו יורק רד-בולס (ה-MLS האמריקאית). היכולת הכלכלית של רד-בול עשויה להחזיר במהרה את לידס לימי הזוהר שלה (בעונת 2000/01 התקדמה עד לחצי גמר ליגת האלופות, כשבסגל שלה הופיעו שחקנים כגון ריו פרדיננד, ג'ונתן וודגייט, מארק וידוקה ודייויד באטי).