למה פרוחורוב לא מצליח למכור את הנטס? כי הוא דורש 3 מיליארד דולר

הבעלים הרוסי של קבוצת ה-NBA רוצה להשאיר בידיו 51% מהמניות שלה - ולמכור את היתר לפי שווי גרנדיוזי ■ ברוקלין נטס סיימה את העונה הקודמת בהפסד תפעולי של 100 מיליון ד', ולא צפויה לעבור לרווחיות גם בשנתיים הבאות

מיכאיל פרוחורוב, ברוקלין נטס, NBA / צלם: רויטרס
מיכאיל פרוחורוב, ברוקלין נטס, NBA / צלם: רויטרס

המכירה של קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס מתעכבת בשל שאיפות גדולות מאוד של הבעלים, מיכאיל פרוחורוב: דורש להמשיך להחזיק בשליטה על הפרנצ'ייז (לפחות 51% מהמניות), ולמכור את היתר לפי שווי בומבסטי של 3 מיליארד דולר. כך מדווח "פורבס".

המיליארדר הרוסי מחזיק ב-80% מהנטס, וב-45% מהברקליס ארנה - אולמה הביתי של הקבוצה. איל הנדל"ן ברוס ראטנר שולט על 20% מהקבוצה ו-55% מהאולם.

דרישות המחיר של פרוחורוב נראות מעט שאפתניות בהתחשב בעובדה שהרוכש המיועד ישלם על המניות סכומים לפי שווי הגבוה במיליארד דולר מזה ששילם מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, עבור קניית לוס אנג'לס קליפרס בקיץ האחרון. הקליפרס היא קבוצה מאד רווחית (64.6 מיליון דולר רווח תפעולי בחמש השנים האחרונות), בעוד הנטס עמדו בראש פסגת המפסידות ב-NBA בשנה האחרונה (99.4 מיליון דולר ב-2014). גם אם הברקליס סנטר הרווחי נכנס למשוואה - הרי שהנטס סיימו את העונה הקודמת במינוס של למעלה מ-20 מיליון דולר.

לנטס יש את הפיי-רול הגבוה בליגה - שכר השחקנים העונה שלה יסתכם ב-87.7 מיליון דולר. עבור עונת 2013/14, שילמה הקבוצה "מס לוקסוס" (תשלום שחל על קבוצות שחוצות את תקרת השכר בליגה) בסך של 90.57 מיליון דולר. המשמעות היא שהקבוצה תתקשה לעבור לרווחיות לפחות במשך השנתיים הבאות, ושהמשקיע החדש יצטרך להזרים הון נוסף מכיסו - מלבד כספי רכישת הקבוצה הראשוניים.

על-פי הדיווח ב"פורבס", הפסקת ההתקשרות של פרוחורוב עם חברת Evercore Partners, אותה מינה על מנת לנהל עבורו את הליך המכירה - נובעת מ"תסכול של Evercore מדרישותיו של פרוחורוב".