אברמוביץ' רוכש את מלון ורסנו בנווה צדק ב-100 מ' ש'

האם המיליארדר היהודי בדרכו לעשות עלייה? על פי הערכות, הוא יקים במקום המלון בית מגורים יוקרתי לו ולמשפחתו ■ את ליל הסדר אשתקד ערך אברמוביץ' עם משפחתו במלון "בראשית" במצפה רמון לאחר ששכר את כל חדריו

מלון ורסנו בנווה צדק ורומן אברמוביץ' / צילום: איל יצהר ורויטרס
מלון ורסנו בנווה צדק ורומן אברמוביץ' / צילום: איל יצהר ורויטרס

האם המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ' בדרכו לעשות עלייה? ל"גלובס" נודע כי האוליגרך, המדורג על פי "פורבס" במקום 58 מבין עשירי העולם עם הון של 12 מיליארד דולר, רכש לראשונה נכס בישראל. מדובר במגרש שעליו פועל מלון ורסנו שבבעלות האחים גיא וירון ורסנו, בין הרחובות שבזי ועין יעקב בשכונת נווה צדק בתל אביב. תמורת המגרש שילם אברמוביץ' כ-100 מיליון שקל.

המגרש, בן 1.5 דונם בסך הכול, כולל כאמור את מבנה המלון המיועד לשימור, ושטח נוסף ובו מגרש חניה, שבו זכויות בנייה נוספות למגורים. עוד נודע ל"גלובס" כי את העסקה רקמו והובילו איש העסקים אייל קמיר והמתווך אורן כץ ממשרד התיווך "נדל"ן נווה צדק". את אברמוביץ' ייצג בעסקה משרד יגאל ארנון ושות', ואת האחים ורסנו ייצג בעסקה משרד עו"ד רמי מנוח.

אברמוביץ', שמתגורר עם משפחתו בלונדון ושמחזיק בקבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, מתעניין כבר כמה שנים ברכישת נכס בשכונת נווה צדק. בסוף 2007 פורסם כי בביקור שערך בישראל עם כץ וקמיר ניהל מגעים עם איש העסקים מריוס נכט לרכישת בית שלוש ההסטורי בשכונה. נכט דרש בעבור הנכס 30 מיליון דולר, והמגעים בין הצדדים לא הבשילו לכדי עסקה. נכט, אגב, רכש את הבית ממשפחת ורסנו בשנת 2006 תמורת 16 מיליון דולר. משפחת ורסנו פעילה בתחום המלונאות בהולנד. ב-2001 רכשה את בית שלוש תמורת 4 מיליון דולר. ירון ורסנו מוכר אף בשל נישואיו לשחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות.

בסוף חודש מארס האחרון פורסם בתקשורת כי אברמוביץ' הגיע במטוסו הפרטי לביקור חפוז בישראל שבמסגרתו שהה במלון הבוטיק "נורמן" בתל אביב, שם ניהל כמה פגישות עסקים חשאיות. כעת מתברר כי הפגישות עסקו בסגירת העסקה הנוכחית. בנוסף, הוא נצפה מסייר לפחות פעם אחת בשכונה בביקורו האחרון.

אברמוביץ' מחזיק בכמה נכסים יוקרתיים בלונדון ובארה"ב, וכעת מדובר בעסקת הרכישה הראשונה שמבצע בישראל. על פי הערכות, צפוי אברמוביץ', הידוע כאוהב ישראל שמגיע לארץ בעיקר בחגים, להסב את מבנה מלון ורסנו למבנה מגורים ולהוסיף עליו זכויות בנייה למגורים שישמשו אותו בעת שהותו בישראל. את ליל הסדר אשתקד למשל, ערך אברמוביץ' עם משפחתו במלון "בראשית" במצפה רמון לאחר ששכר את כל חדריו.

בנוסף, הוא משקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות רבות כגון חברת הסטארט-אפ Via, שפיתחה מערכת לתחבורה שיתופית-עירונית, חברת iAngels הישראלית של היזמיות מור אסיא ושלי הוד מויאל, חברת Storedot, שמפתחת טכנולוגיה להטענה מהירה של סמארטפונים, וחברת AcousticEye, העוסקת בבדיקת צינורות באמצעות גלי קול.

אברמוביץ' השיג את הונו באמצעות רכישה מוזלת של מניות החברות התעשייתיות שהופרטו עם נפילת הקומוניזם ברוסיה. באפריל 2006 הוא היה מחזיק המניות העיקרי של ענקית הנפט "סיבנפט", והוא אף מחזיק במניות רבות של "רוסאל", החברה השנייה בגודלה לייצור אלומיניום.

בשנת 2003 רכש את קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, ובזכות השקעתו הכספית של אברמוביץ' בעיקר ברכישת שחקנים, הפכה צ'לסי מקבוצה בינונית, לאחת מחמש הקבוצות המובילות כיום בכדורגל העולמי.

לאברמוביץ מטוס בואינג 767-300 פרטי, וב-2007 רכש גם מטוס מסוג איירבוס A380 שמחירו כ-300 מיליון דולר. באפריל 2010 קנה יאכטה בשם אקליפס בעלות של 1.2 מיליארד דולר, והיא היאכטה הגדולה והמפוארת בעולם.

ממשרד יגאל ארנון ומשרד רמי מנוח לא נמסרה תגובה. עד כה לא התקבלה תגובתם של כץ וקמיר.