חשד: ניצל חולי סרטן ונרקומנים כדי לבצע עבירות מס במיליונים

רשות המסים חשפה שיטה חדשה להנפקת חשבוניות פיקטיביות והתחמקות ממס: רישום חברות-קש על שם חולים אנושים ונרקומנים, תוך הפחדתם ואיום על חייהם שלא ידווחו על הפעילות העבריינית

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

רשות המסים חשפה שיטה חדשה להנפקת חשבוניות פיקטיביות והתחמקות ממס: רישום חברות-קש על שם חולים אנושים ונרקומנים, תוך הפחדתם ואיום על חייהם שלא ידווחו על הפעילות העבריינית.

השיטה נחשפה על-ידי הרשות במסגרת חקירתו של אלכסיי פייטקובסקי, תושב הרצליה בן 38, בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, תוך ניצול בעלי מצוקה ואיום על חייהם.

במסגרת חקירת תיק של קיזוז חשבוניות שמנהלת יחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון, עלה חשדם של חוקרי מע"מ כי אחת החברות המעורבות היא בכלל חברת-קש, והם פתחו בהליך איתור הבעלים הרשום של החברה ואדם נוסף שקיבל ייפוי-כוח לפעול בשמו.

כאשר השניים אותרו, התברר כי האחד מכור לסמים, והשני חולה סרטן, והם כלל אינם קשורים לחברה, אלא קיבלו תשלום זעום על מנת להיות רשומים כבעלי חברות-קש שבשמן הופצו חשבוניות פיקטיביות עבור עסקאות שלא התרחשו בפועל.

השניים הצביעו על פייטקובסקי כ"מוח" מאחורי החברות והתלוננו כי קיבלו איומים על חייהם ממנו ומאנשיו, כאשר ביקשו לסיים את הפעילות הפיקטיבית על שמם.

לפני כ-10 ימים, עם איתורו של העוסק שממנו החלה החקירה בשעות הערב המאוחרות, חוקרי מכס חיפה יצאו מיידית לעצור את פייטקובסקי, אותו איתרו לאחר מספר שעות סמוך לביתו, כאשר הוא מסתתר ברכבו בשעות הקטנות של הלילה.

הוא עוכב מיידית ונלקח לחיפוש בביתו, שם נמצא מחשב נייח שבאמצעותו, על-פי החשד, ניהל את הנהלת החשבונות של חברות-קש שהקים ועוסקים קיימים שכלל לא הכיר, בעוד הוא, על-פי טענתו, מועסק כשכיר בחברה של אחיו.

על-פי הראיות שנמצאו עד כה, פייטקובסקי חשוד כי הפיץ על שם חברות ועוסקים אלה חשבוניות מס לכל דורש בהיקף של 30 מיליון שקל לפחות, והחקירה בעניינו תימשך.

היום (ד') שוחרר פייטקובסקי למעצר-בית למשך כשבוע. כעת מתבצעת פעילות מבצעית לאתר אנשי-קש נוספים שהפעיל לכאורה ושתחת שמם רשם את החברות.