מגה בדרך לסיום השותפות ברשת כפר השעשועים

קבוצת אלון מנהלת מו"מ עם רונן לוי, המחזיק 65% ממניות רשת הצעצועים, מתוך רצון לסיים את השותפות תוך מזעור הנזק לקבוצה

אחרי שביצעה בדוחות האחרונים הפרשה של 35 מיליון שקל בגין החזקתה (35%) בחברת כפר השעשועים, רשת מגה של קבוצת אלון בדרך לפירוק השותפות.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה פנה רונן לוי, המחזיק ב-65% מהמניות, לקבוצת אלון, וביקש ממנה שתזרים כסף לחברת כפר השעשועים, המחזיקה ברשת חנויות צעצועים הפועלת תחת אותו מותג במודל של זכיינות.

קבוצת אלון, בניהולו של אביגדור קפלן, הודיעה ללוי כי לא תזרים כסף, וכי היא מעוניינת לצאת כליל מהשותפות. בין הצדדים מתנהל בימים אלה משא-ומתן בעניין, מתוך רצון לסיים את השותפות תוך מזעור הנזק לקבוצת אלון.

רשת כפר השעשועים נרכשה לפני שנים אחדות על-ידי קבוצת אלון מידי לוי ואבי כץ (יזם קופיקס). תחילה רכשה הקבוצה 50% מכפר השעשועים, אך בהמשך מימשו לוי וכץ את האופציה שהייתה להם למכירת יתרת המניות לקבוצה. מאז הרשת הידרדרה, זכיינים קרסו, והיא החלה לצבור הפסדים.

בקבוצת אלון, אז בניהולו של דודי ויסמן, חיפשו לגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה החוצה. ויסמן חתם על עסקה למכירת 65% מכפר השעשועים בחזרה ללוי, אך התמורה לעסקה לא הייתה ידועה.

בהתייחס לכך אמר בשעתו לוי ל"גלובס" כי אם דודי ויסמן לא היה חותם על העסקה אתו, "הוא היה צריך למחוק הרבה, וזה לא היה נגמר. זה בור בלי תחתית. פה הוא מסיר את האחריות ממנו ומעביר אותה אליי".

בפועל, כך נראה, לא כל האחריות עברה ללוי. לפי ההסכם, קבוצת אלון נשארה חתומה על האשראי שנתן בנק הפועלים לכפר השעשועים. לוי עצמו התחייב להקטין בהדרגה את החוב לבנק הפועלים, אך לדברי מקורות - החוב לא קטן.

בחודשים ינואר-פברואר 2014 הפסידה כפר השעשועים 3 מיליון שקל. ההפסדים השנתיים היו גבוהים בהרבה.

בקבוצת אלון מקווים עתה כי בתום המשא-ומתן עם לוי יהיה די בהפרשה זו על מנת לסיים את פעילותם בכפר השעשועים.