איל ברקוביץ' "רכש" את ראשל"צ, ורק עוד 10 שנים יהיה בעלים

פרטי הסכם רכישת קבוצת הכדורגל מהליגה הלאומית על-ידי כדורגלן העבר: ישלם 125 אלף ש' בלבד בכל שנה עבור הזיכיון להפעיל אותה, ויקבל מהעירייה 1.45 מיליון ש' לעונה; רק בתום 10 שנים תעבור הקבוצה לידיו, והעירייה תפסיק המימון

איל ברקוביץ' אמנם "רכש" את הפועל ראשל"צ במהלך שנתפר מול ראש העירייה, דב צור, אבל יוכל להיות בעלים של הקבוצה רק בעוד 10 שנים. על-פי פרטים שהגיעו ל"גלובס", קיבל ברקוביץ' את הזכויות לניהול הקבוצה על כל מחלקותיה ל-10 שנים, שבהן ישלם בכל שנה סכום של 125 אלף שקל (1.25 מיליון שקל בסך הכל, הסכום אותו שילמה העירייה לפני שנה וחצי לבוס הקודם, רביב ספיר). הצעה דומה הונחה בפני ספיר בשעתו, אך הוא דחה אותה ובכך סלל את העברת הקבוצה חזרה לעירייה.

על-פי הידוע אמור ברקוביץ' להקים עמותה חדשה שתנהל את הקבוצה, אך העירייה תכהן כסוג של ועדת ביקורת על מנת לבדוק כי התנאים מתקיימים. אחד התנאים למשל הוא לא להעלות מסים, כלומר לא להאמיר את מחירי הגביה מהילדים במחלקת הנוער ובבתי הספר לכדורגל. תנאים נוספים: ברקוביץ' לא יוכל למכור את הקבוצה הלאה במהלך התקופה ולא יוכל להוציא את הקבוצה מגבולות ראשל"צ. בנוסף, במסגרת ההסכם התחייב ברקוביץ' להעמיד לקבוצה תקציב שלא יפחת מ-5 מיליון שקל לעונה בליגה הלאומית.

בתמורה ל"רכישת" הקבוצה יקבל ברקוביץ' מדי שנה 1.45 מיליון שקל תמיכה עירונית, מתוך זה יתקזזו 300 אלף שקל, דמי שימוש במתקני העירייה. ברקוביץ' יקבל לשימוש חמישה מתקנים, ביניהם אצטדיון "הסופרלנד", ומתקנים במרכז ובמערב העיר. במידה והקבוצה תעפיל לליגת העל, תגדל התמיכה העירונית ל-1.95 מיליון שקל. רביב ספיר, לשם השוואה, קיבל סכום שנע בין 700 אלף ל-1.15 מיליון שקל מדי שנה. כאמור, כאשר תסתיים תקופת ה"רכישה", בתום 10 שנים, תפסיק עיריית ראשל"צ לתמוך באופן סופי במועדון והוא יהפוך להיות רשמית בבעלותו הפרטית של ברקוביץ'.

לא כל שחקני הקבוצה יהיו לצורך העניין קניין של ברקוביץ'. לקבוצה יש לפחות ארבעה שחקנים וחצי (כולל 50 אחוז משווי כרטיס השחקן של יעקב בריהון) שלרביב ספיר יש זכויות עליהם, שכן הם שרידים לתקופתו: גיא גרוס, מוחמד קנואתי, ספואן זועבי והבן, גל ספיר.

ההערכה היא כי רוב האנשים המנהלים את הקבוצה, מנהלתית ומקצועית, יוחלפו. סביב הקבוצה מדברים על כל שאופיר חיים, אותו מינה אייל ברקוביץ' כמאמן קבוצת הנוער של הפועל ת"א בקיץ הקודם, הוא המועמד המוביל למשרת המאמן על חשבון שרון מימר.

אגב, הסיבה למכירה הזריזה לברקוביץ' היתה העובדה כי עד לימים האחרונים זו גם הייתה ההצעה היחידה שהונחה על שולחן העירייה. על-פי הידוע, מכבי ת"א לא ביקשה לרכוש את זכויות הניהול או להפוך את הפועל ראשל"צ לקבוצת בת, אלא להגיע להסכם שיתוף פעולה רחב היקף, במסגרתו היה עובר הניהול המקצועי של הקבוצה הבוגרת בלבד לידי מכבי ת"א שהייתה מזרימה לקבוצה שחקנים, בוגרי מחלקת הנוער, על מנת שיתחשלו במסגרת מקצוענית נלווית.

במסיבת עיתונאים היום (ג') עם דב צור, אמר ברקוביץ': "הגעתי לפה לתקופה ארוכה. אני בן 43 ואהיה כאן עד גיל 80. אתבסס על כחול-לבן, לא ישחק אצלי זר אחד בקבוצה. מכבי חיפה משקיעה כל שנה 100 מיליון, זה מביא לה הישגים? במשך 7 חודשים הייתי בעלים לכל דבר בהפועל ת"א וברגע שכולם חזרו אני עזבתי. המסקנה שהסקתי מתקופתי בהפועל ת"א ומכבי נתניה היא שאני צריך להיות הבעלים".