ישראל כץ מאיים: "נעצור את עובדי הנמלים כעבריינים"

שר התחבורה מאיים לעצור את ראשי ועדי עובדי הנמלים: "לא יעלה על הדעת שלא מצייתים לצווים של בית הדין. אם המבחן יגיע עכשיו, אנחנו נעמוד בו" ■ דעה: לפי תקדים השביתה ברכבת, כץ נובח אבל לא נושך

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה ישראל כץ מאיים היום (ה') לעצור את ראשי ועדי העובדים בנמלים אם ימשיכו להתעלם מהצווים שהוציא בית הדין לעבודה להפסקת השביתה.

"לצערי יש בעלי עניין שלא חושבים על אזרחי המדינה ורוצים להוריד את השאלטר", אמר כץ. "אני לא אאפשר את הדבר הזה. בית הדין הורה לחזור, הנחתי להוציא צווי חירום. אם הם לא יצייתו לצווי החירום, אנחנו נדרוש לעצור אותם כעבריינים, משום שהם מחבלים בכלכלה הישראלית ופוגעים במעמדה של ישראל".

התעשיינים: כל יום של שביתה עולה למשק 75 מיליון שקל

כץ הוסיף: "הם גורמים לנזקים. לא הייתה שום סיבה לשביתה הזאת, אנחנו פועלים מתוקף צווי בית הדין. לא יעלה על הדעת שלא מצייתים לצווים של בית הדין. אם המבחן יגיע עכשיו, אנחנו נעמוד במבחן הזה".

שר התחבורה הדגיש כי הרפורמה בנמלים, שעליה מוחים העובדים, תימשך: "שוחחתי עם יו"ר ההסתדרות, והוא הבהיר כי הוא לא מגבה אותם. לא נאפשר לעצור את הרפורמה ופגיעה בדימוי של מדינת ישראל. לא כדאי להעמיד אותנו במבחן".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שבתקופתו כשר אוצר יצאה לדרך הרפורמה בנמלים, הוסיף כי "בשביתה הפראית הזאת אין קואליציה ואופוזיציה. אנחנו תומכים לגמרי בממשלה במקרה הזה. אל תעשו ספקולציות, אנחנו לא נכנסים לממשלה. אנחנו נשארים אופוזיציה... זו שביתה פראית של בעלי עניין".