דיווח: נשק ישראלי נתפס בשגרירות סעודיה בתימן

סוכנות ידיעות איראנית מדווחת כי מצבור גדול של אמל"ח מתוצרת ישראל נתפס בשגרירות סעודיה בבירה צנעא ■ עוד דווח כי במקום נתפסו מסמכים המעידים על כך שהסעודים ביקשו מישראל "נשק מתקדם" כדי לחמש את הכוחות הנלחמים בחות'ים

טילים איראן / צלם: רויטרס
טילים איראן / צלם: רויטרס

מצבור גדול של נשק תוצרת ישראל נתפס בתוך השגרירות הסעודית בתימן - כך דיווחה הבוקר (א') סוכנות הידיעות האיראנית FARS. על פי הדיווח, הנשק התגלה כאשר כוחות המורדים (אנסרוללה) השתלטו על המבנה אתמול.

אנשי המורדים הודיעו כי במבנה השגרירות בצנעא נמצא "מאגר משמעותי" של נשק ותחמושת מישראל. כמו כן התגלו במקום מסמכים אמריקניים המעידים על כוונה להקים בסיס של צבא ארה"ב באזור מיצרי באב אל-מנדב בערב הסעודית, "על מנת להגן על האינטרסים האמריקניים ולהגן על שלומה של ישראל".

על פי הדיווח, המסמכים שנתפסו מעידים על כך שסעודיה ביקשה מישראל "נשק מתקדם" כדי לספק אותם ל"קבוצות של טרוריסטים" בתימן ולכוחות הנאמנים לנשיא הנמלט מנסור האדי.

בחודש שעבר טען מפקד הצבא התימני, הגנרל טאהר ראסול זדאמי, כי המשטר הסעודי השתמש בנשק תוצרת ישראל במסגרת המבצע נגד המורדים החות'ים. "במתקפות האוויריות הם משתמשים בנשק שיוצר בתל אביב", האשים.

40 עובדי השגרירות הסעודית הורחקו אתמול מהמתחם בצנעא, בתגובה להמשך המתקפה נגד החות'ים. במקביל, הקרבות במדינה נמשכים ולפי הדיווחים לפחות 4,132 אזרחים תימנים נהרגו מאז החלה ערב הסעודית לתקוף במדינה, בהם מאות נשים וילדים.