סטנלי פישר: יש להעניש בחומרה בנקאים שלא פועלים כשורה

סגן יו"ר הפד השתתף בכנס של בנקאים בטורונטו ואמר כי הוא לא רואה משבר נוסף באופק אך באותה נשימה הזהיר מפני שאננות לגבי התפתחות משבר חדש

סטנלי פישר / צילום: איל יצהר
סטנלי פישר / צילום: איל יצהר

יש להעניש בנקאים על כל פעולה לא חוקית שהם מבצעים, כך אמר היום (ב') סגן יו"ר הפד סטנלי פישר בוועידה של בנקאים בטורנטו. פישר מתח ביקורת חריפה על בנקאים שמנסים להפעיל לחצים על הרגולטורים, שעדיין מנסים להתמודד עם השלכות המשבר הפיננסי הגדול. פישר גם הזהיר מפני התפתחות משבר פיננסי נוסף.

פישר ציין במהלך דבריו כי בעוד שקנסות כבדים מוטלים על הבנקים בגין מעשים ופעולות שאינן תקינות, האינדוידואלים במערכת הבנקאות לא תמיד משלמים מחיר גבוה מספיק, למשל בפרשת הטיית הליבור בבריטניה.

פישר, שמכהן בין היתר בראש ועדה בפד שנועדה למנוע הופעתן של בועות פיננסיות, אמר עוד כי הבנקים המרכזיים אינם צריכים לחשוש מלעשות שימוש בכלי הריבית במטרה לשמור על יציבות פיננסית. לדבריו, מעצבי הממדיניות מעוניינים להבטיח כי 6 שנים של מדיניות ריבית אפסית לא יובילו לבועת דיור נוספת ולמשבר כלכלי חדש.

"אני לא רואה כעת באופק משבר פיננסי נוסף", אמר פישר אך באותה נשימה הזהיר את הבנקאים המרכזיים משאננות לגבי התפתחות משבר נוסף.