כמה עולה להצטלם עם שחקני מכבי ת"א בכדורסל?

רוצים להצטלם עם שחקני מכבי ת"א על הפרקט? קנו בחנות המועדון ב-750 שקל ■ מכבי: "החבילה המדוברת היא רק אחת ממגוון האפשרויות המוצעות לקהל"

צילום עם שחקן מכבי  תל אביב / צילום:תמונה פרטית
צילום עם שחקן מכבי תל אביב / צילום:תמונה פרטית

אוהדי הספורט מהווים את בסיס קיומן של הקבוצות באשר הן. לקבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב בישראל יש ללא ספק את מספר האוהדים הגדול ביותר בקרוב חובבי המשחק - בהם כמובן אלפי ילדים.

החלום של רבים מהם הוא לקבל ברכה מצולמת או חתימה מכוכב הקבוצה, אחד או יותר, להצטלם יחד עמם בהיכל מנורה מבטחים ולחוש את השחקנים האווירה מקרוב.

כדי להגשים את החלום, כלומר להצטלם עם שחקני הקבוצה (ולא כאשר תופסים אותם בחניון לאחר האימון), יש לרכוש חבילה במחיר של 750 שקל.

איך זה הולך? בשביל לקבל את היתר הכניסה לפרקט, יש לעבור בחנות המוצרים הממותגים של מכבי תל-אביב ולהעמיס סל מוצרים בסכום של 750 שקל. רק אחרי שבוצעה הרכישה, מקבלים צמיד שמהווה היתר לעבור לפרקט - ושם לכדרר (אם רכשתם גם כדורסל), להצטלם ולקבל ברכה.

יצוין כי הדבר מובא לידיעת האוהדים מראש ואף מפורט באתר האינטרנט של הקבוצה כ"חבילת אימון".

עם זאת, התחושה שמתאר ג' שביקר בהיכל מנורה מבטחים השבוע עם בנו, חמוצה: "הרעיון שצריך לרכוש מוצרים כדי להצטלם עם השחקנים הוא מקומם. לא זו בלבד שמדובר בהוצאה כספית גדולה, אלא שזו האלטרנטיבה היחידה. אי-אפשר לשלם סכום נמוך יותר, לוותר על הקנייה ולהיכנס להצטלם עם השחקנים. במקום לקבל חוויה ספורטיבית מחברת וחינוכית, הילדים נחשפים להתנהלות של עסק שמבוסס על ערכים מסחריים".

לטענתו, מחירי המוצרים בחנות גבוהים. "כרית פרווה בכ-100 שקל, גופייה בכ-200 שקל, שעון יד פשוט ב-140 שקל ועוד. כל התהליך מסתיים בשמחה גדולה של הילדים ובתחושה של ניצול מצד ההורים".

תגובת מכבי תל-אביב כדורסל: "שחקני מכבי תל-אביב מצטלמים עם כל דורש, מברכים וחותמים באופן קבוע עשרות פעמים מדי שבוע, עושים זאת בשמחה וכמובן ללא כל תמורה. במהלך העונה ישנם מספר אימונים פתוחים לקהל, כמו גם ימי פעילויות עם השחקנים בהיכל ובמוזיאון הקבוצה, וגם הם ללא כל תשלום. מדי משחק ילדים מוזמנים לעלות לפרקט יד ביד עם שחקני הקבוצה, ועוד.

"לגבי החבילה המדוברת - היא רק אחת ממגוון של אפשרויות המוצעות לקהל הרחב. לא מדובר בצילום מזדמן אלא באירוע מושקע הנמשך למעלה משעה, בו הילד ומלוויו נכנסים לאימון סגור ובסופו יורדים לפרקט, משחקים כדורסל, מצטלמים עם כל אחד מהשחקנים והמאמנים, זוכים לברכות וחתימות ועוד. עבור חבילה זו יש להירשם מראש, והתשלום ממומש ברכישת חבילת מוצרים מחנות המועדון.

"בלא מעט מקרים מכבי מארחת ילדי בר-מצווה ללא כל תמורה, בתיאום מראש. מכבי מרבה לפעול למען אוהדיה ומזמינה מדי משחק ליגה אלפי תלמידים, חיילים, נוער במצוקה ועמותות רבות המסייעות לאוכלוסיות מגוונות - וכל זאת ללא תשלום".