דיווח: ה-FBI חוקר את ספ בלאטר בפרשת השחיתות בפיפ"א

בצל פרשת השחיתות הודיע אמש נשיא התאחדות הכדורגל העולמית על פרישתו מהתפקיד אליו נבחר בפעם החמישית ■ ה-FBI בודק חשד לפיו בלאטר מעורב בעבירות שבוצעו ע"י בכירים בארגון

ספורט, ספ בלאטר נשיא פיפא / ציום: רויטרס
ספורט, ספ בלאטר נשיא פיפא / ציום: רויטרס

ספ בלאטר, הנשיא המתפטר של פיפ"א, ניצב במוקד חקירת פרשת השחיתות הגדולה בארגון - כך טענו אמש (ג') גורמים ב-FBI. על-פי הדיווח, הבולשת האמריקאית בודקת את מעורבותו של בלאטר בפרשה בה נעצרו מספר בכירים.

על-פי אותם גורמים, ההתפטרות של בלאטר אתמול - 5 ימים בלבד לאחר שנבחר מחדש - נובעת מרצונו להרחיק את עצמו מהפרשה, שכעת מתברר כי הוא אחד החשודים המעורבים בה.

בתביעה בארצות-הברית אומרים כי החלו לבנות את התיק נגד בלאטר, וכי הם מקווים לזכות לשיתוף-פעולה מצד פקידי פיפ"א להקראת הגשת כתב אישום.

נשיא פיפ"א ספ בלאטר (79), שנבחר לכהונה חמישית ביום שישי האחרון, הודיע אמש במפתיע על החלטתו להתפטר מתפקידו. במסיבת עיתונאים בציריך אמר בלאטר כי יפעל לקיום בחירות חוזרות לתפקיד נשיא פיפ"א בהקדם האפשרי.

"פיפ"א הייתה כל החיים שלי", אמר בלאטר, "הדבר החשוב ביותר עבורי הוא הארגון והכדורגל מסביב לעולם".

החלטתו של בלאטר מגיעה על רקע חשיפת פרשת השחיתות בצמרת פיפ"א. רשויות החוק בארה"ב עצרו בימים האחרונים 7 בכירים בארגון, בהם שני סגני נשיא בהתאחדות הכדורגל העולמית וחבר בכיר נוסף בפיפ"א, בחשד שקיבלו שוחד בסך 150 מיליון דולר תמורת מכירת זכויות שידור של משחקים.

עוד עלה חשד כי רוסיה וקטאר נבחרו לארח את משחקי הגביע העולמי ב-2018 וב-2022 באופן לא כשר - והביסו את אנגליה וארה"ב, שהגישו מכרזים לאירוח הטורניר.

בלאטר נבחר לכהונה חמישית כנשיא פיפ"א בתום הצבעה צמודה ומתוחה, לאחר שהנסיך הירדני עלי קרא עליו תיגר. בסיבוב הראשון הוביל בלאטר 113-73, אך לא זכה ברוב הדרוש, וסיבוב הצבעה שני הוכרז. למרות התמיכה שקיבל מצד רבות ממדינות ערב, החליט הנסיך הירדני לפרוש, ובלאטר הנרגש הוכתר כזוכה.

כעת ייתכן כי עלי יתמודד שוב על התפקיד, כמו גם נשיא אופ"א (ההתאחדות האירופית), מישל פלאטיני, ושחקן העבר הפורטוגלי פיגו, שפרשו מהמרוץ ברגע האחרון.