רשמית: רפא בניטז המאמן החדש של ריאל מדריד

הספרדי חתם על חוזה לשלוש עונות בסנטיאגו ברנבאו ■ יהיה המנג'ר ה-13 של "הבלאנקוס" מאז תחילת המילניום; בברצלונה עבדו בתקופה זו 10 מאמנים (שזכו ביותר תארים)

רפאל בניטז / צלם: רויטרס
רפאל בניטז / צלם: רויטרס

ריאל מדריד אישרה הבוקר (ד') רשמית כי רפאל בניטז יהיה המאמן החדש שלה, ויחליף בתפקיד את קרלו אנצ'לוטי האיטלקי, שפוטר שנה לפני תום חוזהו במועדון הכדורגל.

בניטז, 55, חתם על חוזה לשלוש עונות בסנטיאגו ברנבאו, אחרי שאת שתי העונות האחרונות בילה בנאפולי האיטלקית. הישגי השיא בקריירה שלו: שתי אליפויות ספרד עם ולנסיה (2002, 2004) וזכייה בלתי נשכחת עם ליברפול האנגלית בליגת האלופות ב-2005 (לאחר חזרה מפיגור 3-0 במחצית הראשונה מול מילאן).

יש לציין כי בניטז החל את קריירת האימון שלו במועדון הפאר - כאשר אימן בין 1993 ל-1995 את ריאל מדריד ב'. עוד ברזומה העבודות האירופי שלו: צ'לסי ואינטר.

בכך ממשיכה ריאל מדריד בקצב תחלופת המאמנים הגבוה שלה: בניטז יהיה המנג'ר ה-13 שעובד בקבוצה מאז תחילת המילניום, תקופה בה זכו ה"בלאנקוס" ב-5 אליפויות ספרד, פעמיים בליגת האלופות ועוד פעמיים בגביע המלך הספרדי (9 תארים). כהשוואה, בברצלונה עבדו מאז עונת 2000/01 רק 10 מאמנים - שזכו בשבע אליפויות, שלוש פעמים בצ'מפיונס ליג ובעוד שלושה גביעי ספרד (13 תארים).