מיזוג הרשות השנייה ומועצת הכבלים ישולב בחוק ההסדרים

כך מסתמן כעת ■ הכנסה של סעיף המיזוג מסמנת את העובדה שאין כוונה לקדם בקדנציה זו הקמת רשות תקשורת במקום משרד התקשורת

יפעת בן חי שגב ואווה מדז'יבוז' / צלם: גילי פסון
יפעת בן חי שגב ואווה מדז'יבוז' / צלם: גילי פסון

המיזוג הרגולטורי, או בשמו השגור "ברית-המועצות", צפוי להשתלב בחוק ההסדרים. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתקיימים במשרד התקשורת ובמשרד האוצר דיונים על שילוב סעיף שיאחד את הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין לכדי גוף רגולטורי אחד שיפקח על כל שוק השידורים הישראלי.

הכנסה של סעיף כזה מסמנת את העובדה שאין כוונה לקדם בקדנציה זו הקמת רשות תקשורת במקום משרד התקשורת.

במהלך השנים הציעו שרי תקשורת רבים לאחד את שני הגופים הרגולטוריים; האחרונים שבהם היו השרים משה כחלון וגלעד ארדן. גם כחלון וגם ארדן הציעו בשעתם את ביטולו המוחלט של משרד התקשורת, תוך הקמת רשות תקשורת נפרדת, כנהוג במדינות רבות בעולם, אולם לבסוף הסתפקו בתוכנית איחוד שני הגופים לגוף אחד.

בטיוטת החוק שהניח בזמנו השר ארדן, הוא הציע לאחד את הרשויות לכדי יחידת סמך שתשב בתוך משרד התקשורת, כשבראשותה יכהן פקיד - וזכה בשל כך לביקורת מרובה.

כיום הרשות השנייה היא רשות סטטוטורית, ואילו מועצת הכבלים והלוויין היא יחידה בתוך משרד התקשורת. העובדה שמועצת הכבלים היא גוף בתוך משרד ממשלתי, מאפשרת פיקוח הדוק יותר על תקציבה, והיא אכן גוף יעיל ובעל תקציב מצומצם משמעותית מזה של הרשות השנייה.

מועצת הכבלים והלוויין מפקחת כיום על שידורי הוט, yes, על שלל הערוצים המשודרים בהם, ובכלל זה הערוצים הייעודיים 24, הלא ט.וי, 20 ו-9. הרשות השנייה אמונה על פיקוח השידורים על ערוץ 2, ערוץ 10 ותחנות הרדיו האזורי. לרשות השידור יש מנגנון פיקוח פנימי נפרד, על-פי החוק החדש.

"טרם התקבלו החלטות"

בחודשים האחרונים מתכנסת במשרד התקשורת ועדה שדנה באופן שבו ייראה איחוד שכזה, בהשתתפות ראשות שתי הישויות הרגולטוריות, אוה מדז'יבוז', יו"רית מועצת הרשות השנייה; וד"ר יפעת בן-חי-שגב, יו"רית מועצת הכבלים והלוויין. באחרונה התחדשו הדיונים בנושא.

אתמול (ב') הגיש ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הצעת חוק לפירוק משרד התקשורת.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.

ממשרד האוצר נמסר כי "הנושא נמצא בדיונים, וטרם התקבלו החלטות".